|
کدخبر: 287863

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

تذکر نماینده مجلس در مورد پژوی ۱ میلیارد تومانی!

نماینده مردم قزوین در مجلس ضمن انتقاد از گرانی خودرو پس از عرضه آن در بورس گفت: در بخش خودرو و ارز مشکل داریم، تا کی مردم باید خسارت کارنابلدی و ضعف مدیران را بپردازند.

اقتصاد تذکر نماینده مجلس در مورد پژوی ۱ میلیارد تومانی!

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه، سوم اسفند ماه) به ریاست دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، راس ساعت ۸ و ۱۳ دقیقه و با حضور  ۲۰۲ نفر از نمایندگان آغاز شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی دستور کار نشست امروز را به شرح ذیل قرائت کرد:

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح حمایت از مالکیت صنعتی

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح اصلاح موادی از کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح یک فوریتی حمایت مالی از افشاگران فساد

بررسی طرح نحوه مواجهه با قانع کننده نبودن پاسخ وزیر

گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار

گزارش شور دوم کمیسیون عمران در مورد طرح اصلاح قانون حمایت از بهسازی و نوسازی بافتهای فرسوده پیرامون حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) و حرم مطهر حضرت معصومه (س)

بررسی تقاضای دو فوریت در مورد لایحه اصلاح تبصره ۸ ماده  واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱

بررسی تقاضای دو فوریت در مورد طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز.

ایردات طرح مجازات شرط بندی آنلاین رفع شد

 نمایندگان در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، ۳اسفند ماه (مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون قضاییی در مورد طرح اصلاح موادی از کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی، تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده به منظور تأمین نظر شورای نگهبان اصلاحات لازم را با ۲۰۴ رأی موافق، ۲ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۰نماینده حاضر در جلسه انجام دادند.

شرایط تمدید مهلت اخذ رأی انتخابات مجلس تعیین شد

 نمایندگان مجلس در خانه ملت با تصویب مواد ۵ تا ۷ طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، شرایط تمدید مهلت اخذ رأی انتخابات مجلس را تعیین کردند.

اصرار نمایندگان مجلس بر مصوبه قبلی

نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۳ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح حمایت از مالکیت صنعتی بر مصوبه قبلی خود در ماده ۷۱ این طرح با ۱۶۷ رأی موافق، ۱۸ رأی مخالف و ۱۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۸ نماینده حاضر در صحن اصرار ورزیدند که بر این اساس ماده مذکور برای تعیین تکلیف به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شد.

اوضاع آشفته بازار و گرانی‌ها

کیومرث سرمدی واله در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، ۳ اسفند ماه( مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی گفت: اوضاع آشفته بازار ارز، گرانی‌ها و تورم بسیار بالا مخصوصاً در بحث خوراکی‌ها و آشامیدنی‌هایی که مورد نیاز مردم است، برداشت مردم بر این است که مجلس شورای اسلامی در نظارت و انجام وظیفه خود به نوعی باید فعال‌تر حضور پیدا کند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بحث غیرعلنی بودن جلسات مرتبط با خواسته‌های مردم مطرح است که عملاً در جلسات غیرعلنی مطلب و مبحثی که غیرعلنی بودنش لازم باشد، مطرح نمی‌شود برای مردم سوال است پس بنابراین درخواست دارم که جلسه هفته آینده مجلس به صورت علنی برگزار شود تا مردم در جریان این موضوع قرار گیرند که چه کسی پاسخگوی این آشفتگی بازار و گرانی‌ها است و راهکار چیست و عملا صحبت‌های نمایندگان خود را بشنود که چگونه نمایندگان از نیازها و مشکلات مردم دفاع می‌کند و این دولت است که باید پاسخگو باشد.

آقای رئیس جمهور، اقتصاد با بشود یا نشود درست نمی شود

 اصغر سلیمی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۳ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به رئیس جمهور، گفت: قرار بود شما بیایید که اوضاع مردم بهتر شود که نشد و بدتر از گذشته شد. گفتید برای همه مشکلات برنامه دارید و اختیارات کافی داشته و هیچ مانعی ندارید. گفتید مشکلات سفره مردم کاری به تحریم ندارد. آقای رئیس جمهور دلار ۵۰ هزار تومان شده و قیمت گوشت به ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان رسیده است و از طرفی سکه ۳۰ میلیون تومان شده است.

ترمز پیش روی ارز، تورم و گرانی ها را بکشید

غلامرضا نوری قزلجه نماینده مردم بستان آباد در مجلس، گفت: آقای رئیسی درخواست دارم هرچه سریع تر ترمز پیش روی ارز، تورم و گرانی ها را به هر طریق ممکن بکشید.

اقتصاد کشور به طور جدی و اورژانسی نیازمند توجه است

محمدعلی محسنی بندپی نماینده مردم نوشهر در مجلس در تذکری به تیم اقتصادی دولت گفت: آقای رئیسی فقر که از در آمد ایمان از پنجره می رود، اقتصاد کشور به طور جدی و اورژانسی نیازمند توجه است و امیدواریم مجلس و دولت با توجه به نزدیک بودن به عید و ماه مبارک رمضان آشفته بازار اقتصاد کشور را سامان دهند و طرحی نو دراندازند زیرا طرح های قبلی اقتصادی دولت فاقد نتیجه مطلوب بوده است.

پایان صحن علنی مجلس

علی نیکزاد ثمرین نایب رئیس مجلس زنگ پایان نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۳ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی را رأس ساعت ۱۲:۱۹ به صدا درآورد و گفت: نشست بعدی (شنبه، ۶ اسفندماه) رأس ساعت ۷:۴۵ با دستورکار بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ برگزار می شود.

  • ی ارسالی در

    چرا راجع به مهمترین بخش معیشت مردم یعنی قیمت مسکن چیزی نمیگید درسته خوراکیها گرو ن شده ولی مسکن مهمتر از خوراکه و باعزت و ناموس کرامت انسان کارداره مردم همه درآم دشونو در بخش اجاره مسکن هزینه میکنن چیزی برای خوردوخوراک باقی نمی مونه اتفاقا صا بخونه ها همه تورمها رو به دوش مردم اجاره نشین میندازن خوراک ارزون بشه مسکن گرون باشه باز بنفع سرمایداره تغییری در وضع مر دم قشرضعیف اجاره نشین نداره گفتم تمام مس ئولین جوری راجب اقتصاد حساب کتاب میکنن ح تی حرف میزنن تا بخشی مربوط به سرمایداره ذره یی ازسودش کم نشه چون خودمسئولین از ف قر اومدن الان شدن سرمایدار هوای سرمایدار دارن تازمانی همین سیاست جنگل رو ادامه ب دید غنی رو غنی تر فقیر فقیرتر کنید هیچ م شگلی حل نمیشه شما فقط میخواهید ازهمه طرف بزنید ملاکین و برج سازها صاحبان مسکن و سرمایه دارها ذره یی ازسودش کم نشه همه می دونن مردم ازشکم میزنن پول اجاره میدن خور اکی ارزان بشه باز صابخونه سود میکنه مهمت رین بخش مسکنه چون اجاره تمام درآمد قشرضع یفو میبلعه ارباب رعیتی صابخونه مستجر رو تمومش کنید تا کی بیعدالتی و دنبال سودهای سرشارهستید اصلا مرگ رو نمیشناسید شایداو ن دنیا راست بود مگه چندسال زنده هستید هم ه تلاشتون برای منفعت طلبی و رفاه خودتونه برعلیه قشرضعیف ومستجر یه زمانی خودتون ف قیر بودید جلو افتادید پشت تون رو نگاه کن ید ازکجا به کجارسیدید چقدر دنیایی هستید بعد مردم رو به خویشتن داری دعوت میکنید و به دنیای دیگه دلخوش میکنید خودتون چرا س واستفاده ازقدرت میکنید؟

  • ولی اله رحیمی ارسالی در

    با درود مگه نماینده مردم هم داریم من که فکر نمیکنم ،برای یازده دوره مجلس و چندین ریاست جمهوری شرم آور است که کارمندش بعداز سی سال خدمت صادقانه یک آلونک برای گذران زندگی نداشته باشه ،اینها رییس جمهور و نماینده کدوم کشور هستند ،نماینده ای که تو انتخاب مدیرکل هم دخالت داره آیا ازش میپرسه آیا نیروی زیر دست شما چه مشکلاتی داره ،مسکن داره ،ماشین داره ،زندگیش با این حقوق ها می‌چرخه ،نه،نمیپرسه چون خودش بغیراز رانت ،ماهی پنجاه میلیون حقوق میگیره

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها