|
کدخبر: 280919

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

انتقاد نماینده مجلس درباره وضعیت برنج کاران

نماینده مردم قائم شهر در مجلس گفت: هزینه هایی تهیه کود، سم و غیره برای کشاوران چند برابر شده اما محصولات برنج کشاورزان روی دستش باقی مانده است.

سیاست داخلی انتقاد نماینده مجلس درباره وضعیت برنج کاران

علی نیکزاد ثمرین زنگ پایان نشست علنی نوبت صبح امروز (سه شنبه، ۱۵ آذرماه) مجلس شورای اسلامی را رأس ساعت ۱۱ و ۵۶ دقیقه به صدا درآورد و گفت: نشست بعدی رأس ساعت ۱۴ امروز با ادامه بررسی دستور کار نشست علنی برگزار خواهد شد.

مرادیان کوچکسرائی در صحن علنی مجلس تصریح کرد: اعتراض و انتقاد در دانشگاه نشان از سرزندگی و پویایی دانشگاه دارد اما باید مراقب باشیم که اقدامات و اعتراضاتی که احیانا یک سر آن دموکرات ها، کوموله ها، منافقین، پهلوی، داعش، ارازل و اوباش، جاسوسان چند ملیتی و یک سر آن عربستان، اسرائیل، آمریکا و رسانه های صدردصد وابسته به آنها و عوامل جاسوسی آنها باشد، این دیگر اعتراض نیست بلکه تهدید امنیت و ثبات و تمامیت ارضی و پیشرفت و توسعه کشور است که در دانشگاه و در خارج از دانشگاه مجالی برای آن نیست.

نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه ،جویبار سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسائل منطقه ای خود، اظهارکرد: همه شعار دولت و همت مجلس در تقویت تولید است؛ نمی دانم حوزه اقتصادی وزارت امور خارجه چه کاری انجام می دهد؟ نمی دانم در وزارت جهاد کشاورزی چه اتفاقی رخ می دهد؟ برنجکاران و مرکبات ما در حال نابودی است!

وی ادامه داد: هزینه کود، سم و غیره کشاورزی چند برابر شده اما محصولات برنج کشاورز روی دستش باقی مانده است؛ اگر وزارت جهاد نداشتیم چه اتفاقی رخ می داد؟ هر چند تشکر می کنم زیرا در جلسه ای با معاون اول دستور خرید دستگاه های دولتی، دانشگاه ها و مراکز نظامی با عنوان برنج داخلی صادر شد که بخشی از مشکلات را حل می کند اما انتظار داریم این مهم پیگیری شود.

انتقاد نماینده مجلس از گرانی گوشت

علیرضا سلیمی در نشست علنی نوبت صبح امروز (سه شنبه، ۱۵ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری ضمن گرامیداشت هفته معلولان، گفت: دولت قانون جامع حمایت از معلولان را اجرایی کند، در حوزه مسکن معلولان اقدامات خوبی انجام گرفته اما کافی نیست، در حوزه اشتغال آن ها قانون اجرا و عملیاتی نشده است، انتظار می رود تمام موضوعات مرتبط با این قانون اجرا و گزارش آن به مجلس داده شود.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس خطاب به وزیر جهاد کشاورزی نسبت به گرانی قیمت گوشت انتقاد کرد و گفت: مردم توانایی تهیه گوشت با قیمت ۲۸۰ هزار تومان را ندارند.

انتقاد از وزیر بهداشت در مجلس

 فتح الله توسلی در نشست علنی امروز (سه شنبه ۱۵ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در توضیح سوال خود از وزیر بهداشت و درمان پیرامون علت عدم توجه وزارت بهداشت به وضعیت بهداشت و درمان شهرستان ها، ضمن تشکر از تلاش کادر بهداشت و درمان به ویژه در زمان شیوع ویروس کرونا و تامین بخشی از مطالبات مردم توسط دولت و وزارت بهداشت گفت: بدنه وزارتخانه بهداشت و درمان در طول یک سال گذشته، برخی از دستور وزیر را اجرا نکرده است، لذا این سوال براساس برنامه های توسعه کشور، کارنامه و عملکرد وزیر بهداشت طرح شده است، کما اینکه ما نمایندگان در برابر قرآن سوگند یاد کرده ایم تا به استقلال، آزادی و تامین منافع مردم پایبند باشیم.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس یازدهم با اشاره به برنامه های وزیر بهداشت و درمان در زمان رأی اعتماد افزود: شهریورماه سال ۱۴۰۰ نیز آقای عین اللهی برنامه استراتژیکی برای رفع مشکلات حوزه بهداشت و درمان ارائه نکرد و در برنامه های وی، درمان بر پیشگیری مقدم بود، در حالی که طبق سیاست های نظام سلامت کشور، پیشگیری بر درمان مقدم است.

تذکر نماینده مجلس درباره مطالبات چای کاران

رسول فرخی میکال در نشست علنی نوبت صبح امروز (سه شنبه، ۱۵ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی، گفت: در بخشنامه ای برنج از محصولات استراتژیک حذف شده است و کشاورزان مجبورند کود شیمیایی را با قیمت آزاد خریداری کنند در حالی که قوت غالب مردم این است آیا این کار به معنای تعطیل کردن تولید داخل نیست لطفا در تصمیم خود تجدیدنظر کنید.

تذکر نماینده مجلس درباره تسهیلات ساخت مسکن

شهریار حیدری نماینده مردم قصرشیرین در مجلس گفت: با وجود اینکه شعار دولت توجه به اشتغال و تولید و مسکن بود اما بانک ها از پرداخت تسهیلات مربوط به این حوزه ها خودداری می کنند.

بررسی طرح رفع تبعیض در پرداختی ها

 نمایندگان در جلسه علنی صبح امروز (سه شنبه، ۱۵ آذر ماه) مجلس شورای اسلامی با ۱۱۵ رأی موافق، ۶۷ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۸ نماینده حاضر در جلسه با یک فوریت بررسی طرح اصلاح ماده ۱۱۷ قانون مدیریت خدمات کشوری موافقت کردند.

بر اساس این گزارش وکلای مردم در خانه ملت، با دو فوریت این طرح با ۹۳ رأی موافق، ۹۲ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از نمایندگان حاضر در صحن علنی مخالفت کردند.

توضیحات وزیر بهداشت در صحن علنی مجلس

بهرام عین‌اللهی در جلسه علنی امروز (سه شنبه، ۱۵ آذر ماه) مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال فتح‌الله توسلی پیرامون عدم توجه وزارت بهداشت به وضعیت بهداشتی شهرستان‌ها گفت: قدردان زحمات همه نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون بهداشت و درمان و هیأت رئیسه مجلس هستیم که واقعا حمایت و همکاری‌های مستمری با اینجانب در وزارت بهداشت و درمان داشته که باعث شد به نحو بهتری به مردم خدمتگزاری کنیم. همچنین در خصوص مناطق کمتر برخوردار بنده و همه مدیران با مجلس همکاری کرده‌ایم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: ما در شروع کار در وزارت بهداشت و درمان طرح عدالت و تعالی نظام سلامت را با شاخصه‌ها و زمان‌بندی‌های مشخصی نوشتیم و برای همه معاونان و مسئولان اجرایی قرار دادیم، بنابراین یک برنامه مشخصی داشتیم.

وی تصریح کرد: در برنامه‌ای در ابتدا کار ارائه کردم مهمترین مسئله این بود که کرونا را بتوانیم تا بهمن ماه کنترل کنیم و این در حالی است که برخی در زمانی که تعداد مرگ و میرها بالای ۷۰۰ نفر بود، به این موضوع باور نداشتند اما با واکسیناسیون وسیع محقق شد که مهمترین پیشگیری مقابل کرونا بود که رهبر معظم انقلاب نیز در فرمایشات اخیر به عنوان یک فعالیت چشمگیر در حوزه سلامت از آن یاد کردند.

وزیر بهداشت از مجلس کارت زرد گرفت

نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (سه شنبه، ۱۵ آذرماه) مجلس شورای اسلامی از پاسخ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره علت عدم توجه وزارت بهداشت،درمان وآموزش پزشکی به وضعیت بهداشت و درمان شهرستانها و روستاها چیست؟ چرا دستورات وزیر محترم در زیرمجموعه وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی اجرا نمی‌شوند؟ اغلب در مانگاه‌ها و خانه‌های بهداشت در شهرستان‌ها فاقد پزشک و پرستار هستند، برنامه وزارت برای تامین کادر پزشکی در کشور بویژه شهرستان‌ها ومناطق محروم چیست، با ۱۰۳ رأی موافق و ۱۲۳ رأی مخالف قانع نشدند.

جلیل میرمحمدی نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان در توضیح سوال فتح‌الله توسلی از وزیر بهداشت و درمان، گفت:با گذشت قریب شش ماه از مسئولیت جناب آقای دکترعین اللهی، شاهد یک اقدام مهم از جانب دولت و ایشان در زمینه واکسیناسیون هستیم که قابل تقدیر وتشکر است و از این بابت تشکر و قدردانی می کنیم ، اما متاسفانه در سایر حوزه ها به نظر می رسد این وزارت فاقد برنامه منظم و جامع نگر می باشد چنانکه اکنون در بسیاری از شهرستان ها از جمله در حوزه انتخابیه بهار وکبودراهنگ اغلب درمانگاهها در اوج حضور بیماران  در ایام نوروز فاقد پزشک می باشند و کادر پرستاری هم در حداقل و در مواردی حتی درمانگاه در طول ایام نوروز تعطیل شده است.

 فروش اموال مازاد بانک ها

سید احسان خاندوزی در نشست علنی امروز (سه شنبه ۱۵ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال روح الله ایزدخواه نماینده مردم تهران درباره فروش اموال مازاد بانک ها گفت: موضوع فروش اموال مازاد بانک ها را از زمانی که در مرکز پژوهش ها بودم، تاکنون که مسئولیت وزارت امور اقتصادی و دارایی را برعهده دارم پیگیری کردم، چرا که این موضوع سه تاثیر مهم اقتصادی یعنی؛ کنترل رشد نقدینگی، افزایش توان تسهیلات دهی بانک ها و رفع کسری های شبکه بانکی را دارد.

این عضو کابینه دولت سیزدهم افزود: به جهت کوتاهی هایی که اجرای این قانون طی سال های ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ داشته، سهم عملکرد آن طی این سال ها حدود ۱۳ درصد بوده است، اما با آغاز دولت سیزدهم، این عدد به حدود ۱۸ درصد افزایش پیدا کرده است که برنامه داریم با مجموعه اقداماتی که در سال ۱۴۰۱ انجام می گیرد، برگ زرینی در این حوزه داشته باشیم.

رشد قارچی اموال بانک ها

روح اله ایزدخواه عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن، گفت: اگرچه ماموریت اصلی بانک ها حوزه اعتباری است نه ورود به حوزه واقعی اقتصاد و دخالت در سرمایه گذاری ها و رقابت با بخش خصوصی و مردمی اما امروز به جز املاک داری و انباشت اموالی که برای بانک ها به صورت قارچی رشد کرده شاهد حضور پررنگ بانک ها در شرکت های سرمایه گذاری، تجاری، بیمه، کشت و صنعت، دارویی و ... هستیم.

دستور کار صحن علنی مجلس

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی امروز (سه شنبه، ۱۵ آذر ماه) به ریاست علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، ساعت ۸ و۱۲ دقیقه و با حضور ۲۱۷ نفر از نمایندگان آغاز شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی دستور کار صحن علنی امروز را به شرح زیر قرائت کرد:

سوال آقای روح اله ایزدخواه نماینده محترم تهران، ری ، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و تعداد دیگری از نمایندگان محترم از وزیر محترم اموراقتصادی و دارایی.

سوال آقای فتح‌اله توسلی نماینده محترم بهار و کبودرآهنگ و تعداد دیگری از نمایندگان محترم از وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی.

گزارش کمیسیون اجتماعی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد صندوق بازنشستگی کارکنان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران (در اجرای ماده (۲۱۲) آیین نامه داخلی مجلس).

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح دوفوریتی الحاق یک ماده به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت.

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی درمورد طرح اصلاح قانون تشکیلات وآیین دادرسی دیوان عدالت اداری (اعاده شده از شورای نگهبان ۱).

گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه موافقتنامه همکاری اقتصادی و تجاری بین دولتهای ساحلی خزر (اعاده شده از شورای نگهبان۱).

ادامه رسیدگی به گزارش شوردوم کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی درمورد طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل (ارجاع از جلسه علنی).

گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد طرح استفساریه بند (۳) ماده (۴۸) قانون حمایت خانواده.

گزارش کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها درمورد طرح یک فوریتی اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی.

بررسی تقاضای دو فوریت در مورد طرح اصلاح ماده ۱۱۷ قانون مدیریت خدمات کشوری.

بررسی تقاضای دو فوریت لایحه الحاق یک بند به ماده ۱۰۹ قانون مجازات اسلامی و بررسی تقاضای یک فوریت برای الحاق هفت تبصره به ماده هفت اساسنامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای تسهیل روند ساخت و ساز مسکن روستایی برای بومیان روستا و حمایت از دولت در جهت ساخت یک میلیون مسکن در سال.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها