|
کدخبر: 286873

حباب سکه افزایشی شد / قیمت طلا صعودی می شود یا نزولی؟

فعال بازار طلا با بیان اینکه حباب سکه قیمتی ۳۰۰ هزار تومان افزایش یافت، گفت: وضعیت بازار طلا در هفته سوم بهمن‌ماه همچون هفته قبل از آن، آرام و با ثبات بود و نوسانات، نوسانات معمول بازار بوده و دادوستدها روال عادی داشت و قیمت‌ها هیجانی نبود.

اقتصاد حباب سکه افزایشی شد / قیمت طلا صعودی می شود یا نزولی؟

«محمد کشتی‌آرای» درباره وضعیت بازار طلا اظهار داشت: روز گذشته( پنجشنبه) بهای انس جهانی طلا ۱۸۸۲ دلار بود و نسبت به شنبه گذشته حدود ۱۸ دلار افزایش بها را نشان می‌دهد.

وی افزود: نرخ ارز در هفته گذشته تغییرات زیادی نداشت و در نتیجه قیمت طلا تحت تاثیر نرخ ارز و بهای انس جهانی در یک هفته گذشته تقریباً ثبات داشت.

این فعال بازار گفت: قیمت سکه طرح قدیم در هفته سوم بهمن ماه تغییرات جزئی داشت و در آخرین معاملات روز گذشته ۳۰۰ هزار تومان کاهش قیمت و سکه طرح جدید ۴۵۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت.

وی ادامه داد: در دوره مذکور نیم سکه ۷۰ هزار تومان، ربع سکه با ۱۲۰ هزار تومان کاهش قیمت هفتگی داشت. سکه‌های یک گرمی تغییر قیمت نداشت.

به گفته کشتی‌آرای هر مثقال طلای آب شده به نسبت ابتدای هفته ۹۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز نسبت به ابتدای هفته ۲۱ هزار تومان افزایش قیمت داشت.

حباب سکه ۳۰۰ هزار تومان افزایش یافت

وی بیان کرد: در هفته سوم بهمن ماه حباب سکه با ۳۰۰ هزار تومان افزایش به ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید.

این فعال بازار اظهار داشت: بررسی قیمت انواع سکه و طلا در بازار حاکی از این است که افزایش ۴۵۰ هزار تومان قیمت سکه طرح جدید به این معنی است که در واقع حباب آن بزرگ شده و تقاضا برای خرید سکه طرح جدید افزایش یافته است.

وی ادامه داد: قیمت طلای آب شده و طلای ۱۸ عیار نیز به دلیل افزایش ۱۸ دلاری انس جهانی طلا با افزایش همراه بود.

کشتی آرای گفت: در مجموع وضعیت بازار طلا در هفته سوم بهمن‌ماه همچون هفته قبل از آن آرام و باثبات بود و نوسانات، نوسانات معمول بازار بوده است و دادوستدها روال عادی داشت و قیمت‌ها هیجانی نبود.

وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده نیز قیمت‌ها در همین محدوده باقی بماند و تغییرات زیادی پیش‌بینی نمی‌شود.

منبع: ایرنا

ارسال نظر