|
کدخبر: 286539

ارز دیجیتال تورنادو کش چیست؟

دغدغه بسیاری از افرادی که در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند، یافتن راه‌حلی برای انجام تراکنش‌ها به‌صورت ناشناس و بالابردن امنیت آن‌ها است. تورنادو کش پلتفرمی غیرمتمرکز است که می‌تواند این دغدغه کاربران را برطرف کند. پلتفرمی که به‌تازگی بر بستر بلاک‌چین اتریوم طراحی شده؛ ولی به دلیل کیفیت بالای خدمات، محبوبیت آن به‌سرعت در حال افزایش است.

ارز تورنادو کش (Tornado cash) چیست؟

Tornado cash در واقع نوعی توکن حاکمیتی برای پلتفرم تورنادو است که بر اساس ERC-20 طراحی شده و با نام TORN شناخته می‌شود. دارندگان این ارز، سهام‌داران تورنادو محسوب می‌شوند و با اعلام نظرات خود می‌توانند روی آینده سیستم تأثیرگذار باشند. یکی از ویژگی‌های تورنادو، سیستم پاداش‌دهی آن است؛ هرچه تعداد تراکنش‌هایی که در این شبکه انجام می‌دهید بیشتر باشد، امتیاز ناشناس بیشتری دریافت می‌کنید. در نهایت سیستم امتیازهای شما را جمع نموده و در صورت رسیدن به میزان مشخص شده در ازای آن به شما توکن TORN پرداخت می‌کند.

images_1675244804.png

Tokenomic

طبق گفته توسعه‌دهندگان، کل ذخیره توکن TORN 10 میلیون است که در ادامه به تقسیم‌بندی آن اشاره می‌کنیم.

  • 5 درصد از این توکن در یک ایردراپ رایگان بین کاربران تقسیم شد که نتیجه آن افزایش ناگهانی قیمت توکن و رشد بیش از 200% آن بود.
  • با تصمیم توسعه‌دهندگان 10% از توکن‌ها بین استخراج‌کنندگان ناشناس تورنادو کش تقسیم شد.
  • 30 % از کل توکن‌ها به حامیان، توسعه‌دهندگان و مؤسسان اولیه این پلتفرم واگذار گردید.
  • 55 % از مجموع توکن‌های ذخیره شده در خزانه این پلتفرم نیز طی یک برنامه ۵ساله آزادسازی می‌شود.

بنیان‌گذاران Tornado cash

بنیان‌گذاران تورنادو کش، رومن سمنوف و رومن استورم هستند. سمنوف کارآفرین و متخصص آمار کوانتومی است که پیش از سرمایه‌گذاری در تورنادو، به‌عنوان یکی از سرمایه‌گذاران و بنیان‌گذاران وایکینگ استودیو مشغول به فعالیت بوده است. استورم سال‌ها به‌عنوان یک توسعه‌دهنده در شرکت آمازون فعال بوده و بیشتر زمان خود را صرف نوشتن برنامه ارزهای ERC-20 کرده است.

بررسی فرایند سپرده‌گذاری در تورنادو

اگر می‌خواهید در این شبکه سرمایه‌گذاری کنید، ابتدا باید در پلتفرم آن ثبت‌نام نموده و رمزی برای خود ایجاد کنید؛ سپس هش و مبلغ مدنظرتان را به قرارداد هوشمند مشخص شده ارسال کنید. سیستم بعد از ثبت و تأیید سپرده، شما را به‌عنوان یکی از سپرده‌گذاران معرفی نموده و امکان انجام تراکنش به‌صورت ناشناس را برای شما فراهم می‌کند.

بررسی روش‌های افزایش امنیت تورنادو کش

این سیستم طوری طراحی شده که امکان انجام تراکنش به‌صورت ناشناس را در اختیار شما قرار می‌دهد، تا امنیت حریم خصوصی خود را افزایش دهید؛ ولی بهتر است برای افزایش هرچه بیشتر امنیت خود موارد زیر را نیز رعایت کنید.

استفاده از نرم‌افزارهای تغییر آی پی

استفاده از نرم‌افزارهای تغییر آی پی از شناسایی آدرس IP شما توسط ISP (ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت) جلوگیری کرده و امکان فاش‌شدن اطلاعات را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهد. برای تغییر آی پی به‌هیچ‌عنوان از نرم‌افزارهای رایگان استفاده نکنید؛ زیرا به‌راحتی می‌توانند به داده‌ها و اطلاعات شما دسترسی داشته باشند. پیشنهاد ما به شما استفاده از VPNهای شخصی یا مرورگر TOR  است.

حذف داده مرورگر پس از هر بار استفاده

احتمالاً با مفهوم کش کردن در مرورگر آشنا هستید. این ویژگی به مرورگر اجازه می‌دهد تا تمام اطلاعات شما را پس از انجام هر فعالیتی در مرورگر ثبت کند. بهتر است پس از انجام هر تراکنش، کش مرورگر خود را پاک کنید. این کار احتمال شناسایی و ردیابی شما پس از انجام تراکنش مجدد را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهد.

استفاده از آدرس متفاوت

بهتر است دارایی‌های خود از تورنادو کش را طی چند مرحله از آن خارج کنید و هر بار از آدرسی مختلف این کار را انجام دهید تا امکان شناسایی و پیگیری وجود نداشته باشد.

images_1675244841.png

انجام تراکنش بافاصله

یکی دیگر از نکاتی که بسیاری از افراد به آن توجه نمی‌کنند، انجام تراکنش‌ها بافاصله زمانی است. اگر بدون هیچ فاصله‌ای به‌صورت متوالی اقدام به جابه‌جایی وجه کنید، احتمال اینکه شناسایی شوید به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌یابد. هرچه بیشتر صبر کنید امنیت تراکنش‌های شما افزایش‌یافته و امکان شناسایی آن کمتر می‌شود.

ذخیره یادداشت خصوصی

در هنگام تورنادو کش خود به پلتفرم تورنادو، یک یادداشت خصوصی در اختیار شما گذاشته می‌شود که برای انجام تراکنش‌های خود در آینده به آن نیاز دارید. بهتر است این یادداشت را در جایی امن نگه‌داری کنید تا از سو استفاده افراد فرصت‌طلب در امان باشید.

ماینینگ ناشناس در تورنادو

ماینینگ ناشناس یا Anonymity mining از تاریخ 18 دسامبر 2020 تا 18 دسامبر 2021 به مدت یک سال اجرا شد. توسعه‌دهندگان با استفاده از این روش قصد ایجاد انگیزه در کاربران را داشتند تا سرمایه خود را به استخرهای تورنادو منتقل و در ازای آن AP یا امتیاز ناشناس بودن دریافت کنند؛ در نهایت کاربران می‌توانستند امتیازهای جمع شده را به توکن TORN تبدیل نمایند. هدف اصلی از این کار، افزایش امنیت و حفظ حریم خصوصی کاربران بود.

دلایل انتخاب بلاک‌چین اتریوم برای تورنادو کش

دلایل متعددی برای این انتخاب وجود دارد که در ادامه به دو مورد از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم. اولین دلیل مهم، محبوبیت و مقبولیت بسیار بالای بلاک‌چین اتریوم بین کاربران است. دلیل دوم را می‌توان امنیت بالای آن به دلیل استفاده از قراردادهای هوشمند دانست که خیال کاربر را تا حدود زیادی آسوده می‌کند.

حریم خصوصی در Tornado cash

سیستم تورنادو برای حفظ حریم خصوصی از شکست پیوند زنجیره آدرس‌ها استفاده می‌کند. در واقع پیوند زنجیره آدرس مبدأ و مقصد یک تراکنش، شکسته شده و تا زمانی که آدرس مبدأ پذیرفته نشود، امکان‌ پذیرش آدرس مقصد وجود نخواهد داشت.

یکی دیگر از اقدامات تورنادو برای حفظ حریم خصوصی، اضافه‌کردن شبکه‌های جانبی برای ایجاد قراردادهای هوشمند بود که به کاربر اجازه می‌داد از پلتفرم تورنادو در شبکه‌های مختلف استفاده کند. در ادامه فهرست این شبکه‌ها را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

  • زنجیره بایننس
  • شبکه پالیگان
  • بلاک‌چین اتریوم
  • شبکه آوالانچ
  • شبکه Gnosis
  • شبکه OPTIMISIS 2
  • شبکه Arbitrum 2

images_1675244869.png

جمع‌بندی

تورنادو کش برای ایجاد قراردادهای هوشمند خود، از بلاک‌چین اتریوم استفاده می‌کند؛ به همین دلیل امنیت تراکنش‌ها در آن بسیار بالا است. توصیه می‌کنیم فعالان بازار، کار با این پلتفرم را فرابگیرند تا حریم خصوصی خود را حفظ و امنیت دارایی‌هایشان را تضمین نمایند. ما در این مقاله سعی کردیم پاسخی جامع و کامل برای سؤال ارز دیجیتال تورنادو کش چیست؟ ارائه دهیم تا ابهامات احتمالی را برطرف کنیم.

منبع: معرفی پلتفرم تورنادو کش

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها