|
کدخبر: 285744

فرصت استثنایی برای خرید بیت کوین

در ۲۴ ژانویه، حساب توییتری Game of Trades، محقق و تحلیلگر تکنیکال، معیارهای زنجیره‌ای (آنچین) را برای ۷۱۰۰۰ دنبال‌کننده خود شناسایی کرد.

معیار اول، امتیاز روند انباشت است که از نظر حجم قابل دسترس نهاد و تعداد کوین‌های خریداری شده، مناطق انباشت سنگین را مشخص می‌کند. این تحلیلگر خاطرنشان کرد: «نهادهای بزرگ از زمان فروپاشی FTX در حالت انباشت عمیق بوده‌اند.»

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

معیار بعدی، جریان نهفتگی موجودیت تعدیل‌شده بیت کوین، یعنی اندازه‌گیری نسبت سرمایه فعلی بازار و ارزش نهفتگی سالانه است. هر زمان که ارزش نهفتگی از ارزش بازار پیشی گرفته، بازار را می‌توان در تسلیم کامل و حاشیه امنیت کامل در نظر گرفت که یک منطقه خرید تاریخی خوب بوده است. به گزارش Glassnode، این شاخص در سال ۲۰۲۲ به پایین‌ترین سطح خود سقوط کرد.

داه‌های آنچین از یک فرصت استثنایی برای خرید بیت کوین خبر می‌دهند! در معیار سوم می‌توان از ریسک ذخیره بیت کوین برای اندازه‌گیری اعتماد هولدرهای بلندمدت نسبت به قیمت BTC استفاده کرد. طبق داده های Glassnode، این معیار نیز همچنین در پایان سال ۲۰۲۲ به پایین‌ترین سطح خود سقوط کرد.

پارامتر بعدی، قیمت تحقق یافته بیت کوین (RP)، یعنی ارزش تمام کوین‌های موجود در گردش با قیمتی که آخرین بار معامله شده‌اند، به عبارت دیگر تخمین از آنچه کل بازار برای بیت کوین‌ها پرداخت کرده است. طبق نمودارهای وو (Woo Charts)، بیت کوین از زمان فروپاشی FTX در ماه نوامبر تا ۱۳ ژانویه در زیر این سطح معامله می‌شد، ولی در حال حاضر دقیقاً بالاتر از RP است که نشان‌دهنده فرصت خرید دیگری است.

نمودار MVRV Z نیز نشان می‌دهد که شاخص BTC نسبت به “ارزش منصفانه” یا قیمت تحقق یافته آن به طور قابل‌توجهی پایین است و هنگامی که منطقه بسیار کم ارزش (undervalued) را ترک می‌کند، اغلب پایان بازار خرسی اتفاق می‌افتد.

داه‌های آنچین از یک فرصت استثنایی برای خرید بیت کوین خبر می‌دهند! و در نهایت آخرین معیار، شاخص پوئل (Puell Multiple) است که سودآوری استخراج و تأثیر آن بر چرخه بازار را بررسی می‌کند. مقادیر پایین تر، نشان‌دهنده استرس ماینرها و بیانگر فرصت‌های خرید طولانی مدت است.

این تحلیلگر نتیجه گرفت که این معیارهای آنچین به یک رشد استثنایی در بیت کوین اشاره می‌کنند.

او همچنین افزود که این معیارها در سطوح مشابه با چرخه بازار در سال‌های ۲۰۱۵ ، ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ قرار دارند.

منبع: رمز ارز نیوز

ارسال نظر