|
کدخبر: 283405

معرفی انواع Crypto Airdrops

اقتصاد معرفی انواع Crypto Airdrops

شبکه‌های مختلف ارز دیجیتال، روش‌های زیادی را برای تبلیغ کاربردهای رمزارز خود و جذب مخاطبان بیشتر برای سرمایه گذاری انجام می‌دهند. یکی از محبوب‌ترین این روش‌ها در بازار کریپتوکارنسی، ایردراپ ارز دیجیتال است. در واقع شبکه‌های ارز دیجیتال از این روش به عنوان یک استراتژی بازاریابی استفاده می‌کنند و توکن یا کوین رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهند. در این مقاله، ایردراپ و انواع آن را بررسی می‌کنیم پس تا پایان همراه ما باشید.

ایردراپ چیست؟

ایردراپ (Airdrop) یک اصطلاح رایج در کریپتوکارنسی است که در لغت می‌توان آن را به «رها کردن در هوا» معنا کرد. ایردراپ ارز دیجیتال، یک استراتژی بازاریابی برای توسعه دهندگان شبکه‌های ارز دیجیتال است که شامل ارسال رایگان کوین یا توکن به یک آدرس کیف پول می‌شود. به عبارتی دیگر، تیم عرضه کننده یک توکن جدید برای تشویق و تبلیغ توکن خود مقداری از آن را به رایگان توزیع می‌کنند. با استفاده از Crypto airdrops می‌توانید مقادیر یا واحدهای کمی از ارز دیجیتال تازه به بازار آمده را دریافت کنید یا حتی در ازای انجام یک فعالیت کوچک مانند بازتوییت پست شرکت صادر کننده ارز دیجیتال، توکن رایگان به دست آورید. هدف نهایی ایردراپ ارتقا آگاهی، گردش یک توکن یا کوین جدید و ترغیب افراد بیشتر به سرمایه گذاری است.

ایردراپ چگونه انجام می‌شود؟

پیش از هرچیز پیشنهاد می‌کنیم مقاله انواع مختلف ایردراپ ارز دیجیتال را در آی تی ایران بخوانید. ایردراپ ارز دیجیتال، یک فعالیت تبلیغاتی است که معمولاً توسط استارتاپ‌های مبتنی بر بلاک چین برای کمک به راه اندازی یک پروژه ارز دیجیتال انجام می‌شود. ایردراپ عموماً در وب‌سایت، رسانه‌های اجتماعی و انجمن‌های کریپتو تبلیغ می‌شود. crypto airdrop ممکن است پاداشی برای ثبت نام در یک خبرنامه، پست یا بازتوییت کردن محتوایی در مورد بک رمزارز خاص، دنبال کردن صفحات اجتماعی یک پروژه بلاک چین یا نوشتن یک پست وبلاگ و غیره باشد. برای واجد شرایط بودن دریافت کوین رایگان، شاید نیاز باشد که مقداری از ارز دیجیتال ایردراپ شده را در کیف پول خود داشته باشید.

انواع ایردراپ ارز دیجیتال چیست؟

بعد از آشنایی با چیستی ایردراپ و نوع کارکرد آن، به معرفی و شرح انواع این روش بازاریابی ارز دیجیتال می‌پردازیم. انواع crypto airdrop معمولاً شامل موارد زیر است:

ایردراپ استاندارد (Standard Airdrop)

در ایردراپ ارز دیجیتال استاندارد، کافی است که برای دریافت ایردراپ علاقه خود را اعلام کنید. کاربر باید یک آدرس کیف پول معتبر را ارائه دهد و نیازی به ارائه اطلاعات اضافی دیگر نیست. در واقع با ثبت نام و ایجاد یک حساب کاربری در پروژه جدید می‌توانید در طول رویدادهای توزیع، از خدمات دریافت توکن به شکل محدود بهره ببرید. ایردراپ‌های استاندارد به دلیل سادگی بسیار محبوب هستند.

ایردراپ بونتی (Bounty Airdrop)

روش Bounty Airdrop، زمانی صورت می‌گیرد که شما به عنوان کاربر فعالیت‌های خاصی را انجام دهید. این فعالیت‌ها می تواند شامل ارسال و اشتراک گذاری یک پست در رسانه‌های اجتماعی با تگ شبکه مورد نظر، پیوستن به انجمن‌ها برای مشارکت در مورد مباحث پروژه، یا بازنشر یک توییت باشد. همچنین می‌توانید با دعوت دیگران به ثبت نام در خبرنامه پروژه، ایردراپ ارز دیجیتال داشته باشید. این فعالیت‌ها امتیازاتی را برای شما به ارمغان می‌آورد و بعد از کسب امتیازات لازم، واجد شرایط ایردراپ خواهید بود.

ایردراپ انحصاری (Exclusive Airdrop)

ایردراپ انحصاری شامل افرادی می‌شود که مدت زمان زیادی را در فعالیت‌های شبکه مشارکت داشته‌اند. این نوع ایردراپ ارز دیجیتال بر اساس زمان صرف شده برای فعالیت‌های پروژه، تعداد پست‌ها و صرف هزینه برای تبلیغ پروژه مورد نظر به کاربران واجد شرایط ارائه می‌شود. این دریافت توکن رایگان می‌تواند حتی شامل افراد و کیف پول‌هایی شود که توکن ذخیره ندارند.

هولدر ایردراپ (Holder Airdrop)

این نوع ایردراپ مخصوص افرادی است که استراتژی هودل ارز دیجیتال را برای سرمایه گذاری انتخاب کرده‌اند. هولدر ایردراپ ارز دیجیتال به کسانی تعلق می‌گیرد که تعداد مشخصی توکن‌های مختلف را در زمان ایردراپ شبکه مورد نظر ذخیره داشته باشند. این روش در بسیاری از پروژه‌های کریپتو، تضمین کننده ارائه مزایا و پاداش به بزرگ‌ترین سرمایه گذاران پروژه مورد نظر است. برای نمونه پروژه استلار (Stellar) در سال ۲۰۱۶، ۱۹ میلیارد دلار لومن (XLM) را در بین دارندگان فعلی بیت کوین پخش کردند.

کلام پایانی؛ مراقب کلاهبرداری باشید!

یک ایردراپ قانونی هیچ وقت به دنبال سرمایه گذاری نبوده و تنها هدفش تبلیغات پروژه مورد نظر است. در موارد ایردراپ جعلی، کلاهبرداران به بهانه ارائه ایردراپ توکن و با دریافت عبارت یا کلیدهای مخفی کیف پول، به ذخیره ارز دیجیتال شما دسترسی خواهند داشت. در برخی موارد نیز ممکن است در دام دریافت و واریز توکن جعلی به کیف پول خود در فرآیند ایردراپ قرار گیرید. این توکن‌ها را نه می‌توان مبادله کرد و نه به فروش رساند. بنابراین قبل از انتخاب یک ایردراپ ارز دیجیتال، سابقه و اعتبار مرجع ارائه دهنده را بررسی کنید. چند سایت معتبر برای دریافت توکن رایگان شامل Coinmarketcap.com، airdrops.io و airdropalert.com هستند.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها