|
کدخبر: 282996

رقابت معکوس بیت‌کوین و طلا در سال ۲۰۲۳

تقریبا می توان گفت که قیمت طلا در سال میلادی که به انتها رسیده است، جابه جایی خاصی نداشته است. اما برخی از تحلیل گران پیش بینی می کنند که سال آینده میلادی می تواند سال صعود قیمت طلا باشد.

در حالی طلا تقریبا توانسته است مرز ۱۸۰۰ دلاری را حفظ کند که معامله گران نسبت به سال ۲۰۲۳ بسیار خوشبین هستند. این در حالی بود که سال ۲۰۲۲ سالی بود که معامله گران نسبت به طلا ناامید شدند زیرا فلز زرد نتوانست از تورم بوجود آمده در اقتصادهای بزرگ دنیا استفاده کند. طلا به طور سنتی به عنوان یکی از پوشش دهنده های ریسک تورم شناخته می شود اما افزایش شدید نرخ های بهره به طلا اجازه خودنمایی نداد. در حقیقت شدیدترین عملیات انقباضی فدرال رزرو در ۴۱ سال گذشته اجازه نداد تورم بی سابقه در ۴۰ سال گذشته قیمت طلا را صعودی کند.

اما حالا که نور انتهای تونل عملیات انقباضی فدرال رزرو مشخص شده است، طلا می تواند روزهای صعودی در پیش داشته باشد. به نظر می رسد این روند آغاز شده است و قیمت هر اونس از این فلز ارزشمند در فصل انتهایی امسال ۱۱ درصد افزایش قیمت داشته است.

نتایج نظرسنجی سایت کیتکو نیز نشان می دهد که معامله گران خرد انتظار دارند که طلا از مرز ۲ هزار دلار عبور کند. از میان ۱۲۱۳ شرکت کننده در این نظرسنجی میانگین قیمتی پیش بینی شده برای طلا ۲۲۷۹ دلار بوده است.

این در حالی است که پیش بینی ها درباره روند قیمتی بیت کوین در سال آینده متفاوت است. برخی از پیش بینی کنندگان قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۳ را زیر مرز ۱۰ هزار دلار می دانند در حالی است که برخی روندی معکوس برای قیمت بیت کوین را انتظار دارند. یکی از سناریوهای محتمل برای قیمت بیت کوین ادامه روند نزولی در ابتدای سال جدید و آغاز حرکتی صعودی به سمت مرز ۲۰ هزار دلار در ادامه سال است.

 

ارسال نظر