|
کدخبر: 281046

۷ نکته مهم برای انتخاب بهترین شرکت سئو

اقتصاد ۷ نکته مهم برای انتخاب بهترین شرکت سئو

بهترین شرکت سئو را چطور انتخاب کنیم؟ این سوالی است که اغلب صاحبان کسب و کار در ابتدای مسیر سئو سایت خود می پرسند. نکاتی وجود دارد که توجه به آن ها کمک می کند تا شرکتی که برای سئو سایت خود انتخاب می کنید، بهتر و سریع تر شما را به مقصود خود برساند. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

۱.نمونه کارهای شرکت را بررسی کنید.

پیش از هر اقدامی، نمونه کارهای شرکت را بررسی کنید. همه شرکت ها برای معرفی خود بهترین نمونه کارهایشان را در اختیار مشتریان قرار می دهند. کلمات کلیدی که این شرکت موفق به صعود در آن ها شده را بررسی کنید و ببینید که تا چه حد در این میدان رقابت موفق عمل کرده است. به یاد داشته باشید که میزان رقابت در هر کلمه کلیدی متفاوت است و باید در این بررسی به میزان رقابت کلمه کلیدی، مدت زمان انجام کار و رتبه اخذ شده دقت کنید.

علاوه بر این، موارد دیگری نیز وجود دارد که با استفاده از ابزارهای خاص قابل بررسی و سنجش است؛ مواردی نظیر تعداد رپورتاژهای منتشر شده، هزینه صرف شده برای سئو سایت و.... این ها اطلاعاتی هستند که از طریق صحبت با شرکت سئو و یا شرکتی که پروژه خود را به این مجموعه واگذار کرده است، به راحتی قابل دسترسی هستند.

۲.از میان شرکت های معتبر و اخلاق مدار انتخاب کنید.

روش های مختلفی برای سئو سایت وجود دارد که برخی از آن ها چندان اصولی نیست و حتی اگر هم شما را در مدت زمان کوتاهی به هدف مورد نظرتان برساند، نتیجه ماندگار نخواهد بود. برای ماندگار شدن در نتایج جستجو، باید آهسته و پیوسته پیش روید. بنابراین توصیه می کنیم مطالعه مختصری درباره این که سئو چیست، چگونه کار می کند و یا این که چطور از طریق این فرایند می توانید به نتیجه دلخواه خود دست یابید، داشته باشید و پس از آن به سراغ پیدا کردن بهترین شرکت سئو بروید. تنها در این صورت است که می توانید تشخیص دهید عملکرد شرکت تا چه اندازه اصولی و اخلاقی است و یا این که اعتبار آن ناشی از داشتن روابط گسترده است و یا واقعا عملکرد مطلوبی دارد.

۳.سئو تضمینی نداریم!

سئو۲

هیچ کس نمی تواند بابت نتایج جستجو به شما تضمین دهد! در جلساتی که قبل از عقد قرارداد با شرکت سئو دارید، توجه داشته باشید که بابت چه مواردی به شما ضمانت می دهند. حتی بهترین شرکت سئو هم نمی تواند ضمانت دهد که در یک بازه زمانی خاص شما را به رتبه خاص یا تعداد معینی ورودی از موتورهای جستجو می رساند. سئو به معنای انجام فعالیت هایی روی سایت است که با الگوریتم های موتورهای جستجو مطابقت داشته و با گذشت زمان منجر به ارتقای رتبه می شود. بنابراین تنها ضمانتی که این شرکت ها می توانند ارائه دهند، انجام تمام تعهدات خود و فعالیت سایت مطابق با جدیدترین الگوریتم های موتورهای جستجو است.

۴.نظرات مشتریان را بخوانید.

تا اینجا مواردی را بررسی کردیم که برخی از شرکت های سئو را از لیست شما حذف می کند. در این مرحله لازم است که مشتریان اصلی شرکت های باقی مانده را پیدا کنید و نظر آن ها را درباره تجربه همکاری با این شرکت جویا شوید. همچنین برای این کار می توانید از نظرات ثبت شده در سطح وب کمک بگیرید و تا حدی با نوع مشتریان آن ها آشنا شوید.

خوب است به شبکه های اجتماعی مختلف این شرکت نیز سری بزنید و با نحوه تعامل و دغدغه های آن ها آشنا شوید. تمام این ها مواردی هستند که شاید در ابتدا کم اهمیت به نظر برسند، اما اهمیت آن ها با گذشت زمان مشخص می شود و تا حد زیادی در تصمیم گیری به شما کمک می کنند.

۵.توقع شفافیت داشته باشید.

سئو۳

قدر شرکت هایی که تیم پشتیبانی قدرتمندی دارند و با صبر و حوصله، به سوالات شما پاسخ می دهند را بدانید. این شرکت ها با اتکا به دانش تخصصی خود، پاسخ هایی روشن و جامع به سوالاتتان می دهند که تمام ابهامات ذهنی شما را از بین می برد. این شرکت ها با شفافیت کامل در رابطه با نحوه عملکرد شرکت خود صحبت می کنند و هیچ نقطه ابهامی برای شما باقی نمی گذارند.

در طرف مقابل، شرکت هایی هستند که تمایل چندانی به این شفافیت ندارند و درباره روال کار خود به طور واضح صحبت نمی کنند. این رازداری می تواند نشانه ای از انجام سئو کلاه سیاه باشد که در آینده ای نه چندان دور، آسیب جدی به سایت شما می رساند.

۶.ارزان، سریع و آسان را فراموش کنید!

همه جا گفته می شود که دیجیتال مارکتینگ شیوه ای سریع و مقرون به صرفه برای بازاریابی است؛ اما به این معنا نیست که روشی ارزان قیمت است! به یاد داشته باشید که هر کاری بهای خود را دارد و برای انجام اصولی دیجیتال مارکتینگ باید هزینه کافی صرف کنید. نقطه قوت دیجیتال مارکتینگ نسبت به سایر روش های بازاریابی این است که نتیجه به دست آمده نسبت به زمان و هزینه صرف شده بهتر و مقرون به صرفه تر است.

شرکت هایی هستند که برای انجام کار تنها یک بار از شما هزینه دریافت می کنند اما تا چه اندازه می توان به آن ها اعتماد کرد؟ موتورهای جستجو دائما در حال به روز رسانی الگوریتم های خود هستند و به همین علت نتیجه دیجیتال مارکتینگ در گذر زمان خود را نشان می دهد. با توجه به این نکته، بهتر است قرارداد سئو به صورت ماهانه و یا سالانه منعقد شود که امکان مدیریت و سنجش نتایج در بازه زمانی مشخص وجود داشته باشد و از طرف دیگر، مطمئن شوید که نتایج به دست آمده در گذر زمان ماندگارند.

۷.بهترین شرکت سئو گزارش کار جامع و کامل ارائه می دهد.

پیش از بستن قرارداد سئو، درباره نحوه گزارش دهی پرس و جو کنید. اگرچه ابزارهایی نظیر سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس آمارهایی از ورودی سایت به شما ارائه می دهند، اما اقدامات انجام گرفته و تجزیه و تحلیل آمارها از اهمیت بالاتری برخوردار است. چند نمونه گزارش کار از پروژه های جاری شرکت بخواهید و مطمئن شوید که در کنار ارائه آمارها، تحلیلی از ان ها نیز به شما ارائه می دهند. این دقیقا همان نقطه قوتی است که باعث تمایز آژانس هایی مثل ایران وب لایف با سایر فعالان این حوزه می شود.

انتخاب بهترین شرکت سئو مهم است.

این ۷ نکته را در نظر داشته باشید تا بهترین شرکت سئو را متناسب با اهداف و نیازهای کسب و کار خود بیابید. تنها در این صورت است که می توانید از دریافت بهترین نتیجه با بهینه ترین قیمت اطمینان یابید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها