|
کدخبر: 249666

هزینه های راه اندازی یک وب سایت موفق ( طراحی سایت وردپرس + سئو)

همواره افراد زیادی با شنیدن و مشاهده کردن وب سایت های موفق و پربازدید این سوال برایشان پیش می آید که هزینه راه اندازی وب سایت موفق چه قدر است؟ برای شروع راه اندازی یک وب سایت نیاز است که چه مقدار هزینه ای را پرداخت کنیم؟

در این مقاله از شرکت دیجیتال مارکتینگ وب تب ارائه دهنده خدمات سئو، طراحی سایت و … قصد داریم در رابطه با ۰ تا ۱۰۰ هزینه راه اندازی وب سایت موفق اطلاعات بسیار مفیدی در اختیار شما قرار دهیم.

هزینه های راه اندازی یک وب سایت

باید به این نکته اشاره کرد که می توان با پرداخت هزینه های کم نیز وب سایتی برای خود داشته باشید اما در واقع این وب سایت ها به صورت گسترده نمی باشند و مناسب کسب و کارهای بسیار کوچک می باشد.

به عنوان مثال شما می توانید در طراحی وب سایت خود از خدمات طراحی سایت با وردپرس استفاده کنید که دارای هزینه های مناسب تری هستند.

یا از خدمات سئو شرکتی استفاده کنید که هزینه سئو وب سایت شما را کاهش دهد. برای داشتن یک وب سایت موفق و پربازده شما باید مقدار هزینه ای را برای فعالیت های اولیه کنار بگذارید.

لیست مواردی که میتواند برای داشتن یک سایت حرفه ای هزینه بردار باشد بطور کلی شامل موارد زیر است.

  1. دامنه یا آدرس سایت
  2. هاست (محل ذخیره سازی سایت )
  3. هزینه طراحی سایت
  4. هزینه تولید محتوا برای سایت
  5. هزینه سئو سایت
  6. هزینه پشتیبانی سایت

۱-هزینه دامنه سایت

سئو

دامنه سایت یا همان آدرسی که به سایت شما منتهی میشود با پسوند مختلفی شناسایی میشود. این دامنه ها بصورت سالانه یا پنج ساله اجاره می شود و تا مادامی که پرداخت اجاره بها را انجام دهید سایت متعلق به شماست. در صورتی که از پرداخت اجاره در موعد مقرر خودداری کنید دامنه مجددا آزاد شده و خریدار جدید می تواند مالک آن شود. در صورت پیش آمدن این موضوع دامنه از مالکیت شما خارج می شود و به خریدار جدید تعلق پیدا می کند. شما می توانید با پرداخت هزینه هایی بین ۳۰۰ هزار تومان الی ۱ میلیون دامنه را برای وب سایت خود تهیه کنید.

۲-هزینه هاست یا سرور

در واقع هاست قسمتی از یک سرور همیشه روشن است که به صورت ۲۴ ساعته به شبکه جهانی اینترنت متصل است و اگر اطلاعات سایتمون رو بر روی هاست قرار دهیم وب سایت ما در سرتاسر جهان در دسترس قرار میگیرد و دوستان و مشتریان ما میتوانند با وارد کردن آدرس سایت (دامنه) در مرورگر (موبایل یا کامپیوتر) در هر لحظه از شبانه روز وارد سایت ما شوند و به تمام محصولات و خدمات عرضه شده توسط شما دسترسی داشته باشند.

قطعا شما با این توضیحات آشنایی مناسبی را با هاست (سرور) پیدا کرده اید. به همین موجب یک هاست عالی هاستی است که دارای امنیت، سرعت و پشتیبانی باشد.

هزینه هاست نیز به صورت ماهیانه و یا سالیانه محاسبه می شود.

 یک هاست خوب با توجه به کیفیت هاست (تعداد سایتهای موجود بر روی سرور) و عوامل مختلف (نظیر مقدار فضای مورد نیاز شما) می تواند از ماهیانه ۲۰ هزار تومان تا بیش از ۲۰۰ هزار تومان برای شما هزینه داشته باشد.

۳-هزینه طراحی سایت

سئو۲

در مورد اینکه طراحی وب سایت چه مقدار هزینه ای را دارد؛ باید گفت که طراحی سایت امروزه با روش ها و تکنیک های برنامه نویسی مختلفی صورت می گیرد. این اختلاف تکنیک و متد طراحی و البته سابقه یا مهارت طراح است که میتواند در تعیین قیمت طراحی سایت موثر باشد و قیمت ها را دچار تغییر کند.

از مهم ترین مواردی که در مقدار هزینه طراحی سایت تاثیرگذار می باشد، طراحی سایت با وردپرس یا طراحی سایت به صورت اختصاصی می باشد. سیستم های مدیریت محتوا (CMS) مختلف برای طراحی وب سایت موجود می باشند که استفاده از هر کدام می تواند موجب تغییر قیمت شود.

اما معمولا از دو روش طراحی سایت با وردپرس و طراحی سایت به صورت اختصاصی استفاده می شود که هر کدام با توجه به ویژگی هایی که در ادامه به آن ها اشاره می شود مناسب افراد مختلف می باشند.

۱-طراحی سایت با وردپرس

طراحی سایت با وردپرس یکی از روش های طراحی وب سایت می باشد که افراد زیادی به این روش مراجعه می کنند. در واقع طراحی سایت با وردپرس از قیمت بسیار مناسبی برخوردار می باشد و به همین دلیل مناسب کسب و کارهای کوچک تا متوسط است.

کسانی که قصد طراحی سایت با هزینه های مناسب را دارند، از این طراحی سایت استفاده می کنند.

طراحی سایت وردپرس دارای مزایا و فواید دیگری مانند امنیت، پشتیبانی عالی، کارکرد آسان و … می باشد.

هزینه طراحی سایت با وردپرس معمولا از ۱ میلیون تومان تا ۷۰ میلیون تومان محاسبه می شود و این قیمت ها طبق خدمات درخواستی و شرکت های ارائه دهنده خدمات متغیر می باشند و محاسبه می شوند.

۲-طراحی سایت به صورت اختصاصی

کسانی که قصد طراحی و داشتن یک وب سایت گسترده و اختصاصی را دارند، از خدمات طراحی سایت به صورت اختصاصی استفاده می کنند. در این روش وب سایت شما با کدهای اختصاصی طراحی می شوند و دارای تفاوتی با سایر وب سایت ها می باشند. به این دلیل که در این روش همه فعالیت ها به صورت اختصاصی می باشد، هزینه این نوع طراحی سایت نیز افزایش پیدا می کند و معمولا از قیمت هایی ۴۰ میلیون الی ۱۰۰ میلیون تومان برخوردار می باشند.

لیستی از عواملی که در قیمت طراحی سایت نقش اساسی دارند را می توانید در زیر مشاهده کنید.

  •  استفاده از CMS های آماده مانند وردپرس و یا طراحی CMS اختصاصی و سفارشی
  • گرافیک و دیزاین تم یا همان قالب سایت
  • وجود امکانات متفاوت
  • امنیت طراحی
  • پشتیبانی سایت

۴-هزینه تولید محتوا برای سایت

احتمالا شما با عبارت (پادشاهی محتوا) رو به رو شده باشید. یک سایت بدون محتوای مناسب و سئو شده نمیتواند در بین رقبا حرفی برای گفتن داشته باشد و از آنها در نزد گوگل پیشی بگیرد.

تولید محتوا نیازمند دانشی می باشد که تجربه در آن نقش حیاتی دارد. هر سایت با توجه به نیاز خود لازم است بصورت منظم به تولید محتوا بپردازد. این محتوا جدا از جذابیت می بایست اصول نگارشی و سئوی مناسبی نیز داشته باشد. قیمت گذاری برای محاسبه هزینه تولید محتوا وب سایت با توجه به توانایی و کارایی کارشناس تولید محتوا متفاوت می باشد. معمولا هزینه محتواهای تولید شده برای وب سایت به صورت (کلمه ای) می باشد.

۵- هزینه سئو سایت

سئو۳

هزینه سئو و محاسبه آن یکی از مواردی است که شما نمی توانید به قیمت دقیق آن دست پیدا کنید. کارشناسان سئو و شرکت های ارائه دهنده خدمات سئو، هزینه سئو را بر اساس خدمات درخواستی و میزان زمان مورد نیاز برای رشد وب سایت و… محاسبه و به مشتریان خود اعلام می کنند.

اینکه کارشناس سئو ممکن است برای موارد مختلف زمان متفاوتی صرف کند و این با توجه به تجربه کارشناس می تواند هزینه متفاوتی را برای شما به ارمغان بیاورد. شما می توانید با استعلام و بررسی قیمت شرکت های مختلف برای استفاده از خدمات سئو، از این خدمات با مناسب ترین قیمت استفاده کنید.

شرکت وب تب در نظر داشته است هزینه سئو را با کمترین سود دریافتی و مناسب ترین قیمت به مشتریان و کاربران ارائه کند تا تمام مردم عزیز ایران بتوانند از این خدمات استفاده کنند.

۶-هزینه پشتیبانی سایت

پشتیبانی فنی و سئوی سایت از مهمترین هزینه هایی ست که لازم است در پرداخت خود محاسبه نمائید. هر سایت با توجه به نوع فعالیت پشتیبانی های متفاوتی را میطلبد.

مواردی که در پشتیبانی سایت شما موثر است بطور خلاصه در زیر آورده شده اند.

  • بررسی روزانه ، هفتگی و ماهانه گوگل
  • آپدیت منظم کدنویسی و قالب ها
  • چک خطاهای سایت
  • کانفیگ منظم سرعت و امنیت سایت
  • بررسی نقش پیشرفت سایت در گوگل و بازدید
  • تعیین مسیر حرکت برای تمامی اعضای سایت

برای پشتیبانی وب سایت ممکن است که مبلغی ما بین ۲۵۰ هزار تومان الی ۱ میلیون تومان از شما دریافت شود. حال که شما متوجه انواع هزینه راه اندازی سایت موفق شده اید و با این موارد آشنایی پیدا کردید، شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که آیا داشتن یک وب سایت ارزش این هزینه ها را دارد؟

آیا داشتن سایت ارزش این هزینه ها را دارد؟

شما با داشتن یک وب سایت می توانید تا حدود بسیار زیادی در راه موفقیت و گسترش کسب و کار خود گام بردارید. یک وب سایت می تواند برند، محصولات تولیدی یا خدمات ارائه شونده توسط شما را به بهترین شکل در اختیار کاربران قرار دهد و به همین موجب کاربران همواره در حال افزایش هستند.

یکی از مزایا داشتن یک وب سایت این است که کسب و کار و خدمات شما در ارائه محدود نمی شوند و تمام افراد از سراسر کره خاکی می توانند از خدمات وب سایت شما استفاده کنند.

قطعا اگر شما بتوانید از بهترین خدمات طراحی سایت با وردپرس، سئو و … استفاده کنید می توانید یک وب سایت موفق، پربازدید و پر بازده داشته باشید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها