|
کدخبر: 280873

خودروساز معروف آلمانی ورشکست شد!

بورگوارد یک شرکت قدیمی آلمانی بود که در سال ۲۰۱۴ توسط فوتون خریداری شد و سپس در سال ۲۰۱۹ به یک شرکت حمل‌ونقل چینی بنام Ucar فروخته شد؛ اما اوضاع برای بورگوارد خوب پیش نرفت و حالا رسماً حکم ورشکستگی آن توسط دادگاه پکن صادر شده است.

 پس از صدور این حکم، فوتون در بیانیه‌ای اعلام کرد که بورگوارد به دنبال تأیید دادگاه برای انحلال دارایی‌های خود است. طبق تخمین رسانه‌های چینی، بدهی‌های بورگوارد بیش از ۵.۳۳ میلیارد یوآن معادل ۷۶۰ میلیون دلار است. هرچند ۶۷ درصد از سهام این شرکت ورشکسته متعلق به Ucar است اما فوتون هم هنوز در آن سهام دارد.

دفتر مرکزی بورگوارد در اشتوتگارت آلمان واقع بود اما مهندسی، تولید و فروش آن در چین انجام می‌گرفت. این شرکت بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ تحت مالکیت فوتون چهار کراس‌اوور بنزینی بنام‌های BX3، BX5، BX6 و BX7 را به بازار عرضه کرد. این خودروها غیر از چین در بازارهای دیگری مثل مالزی، نپال و حتی برخی کشورهای اروپایی هم عرضه شدند. در سال ۲۰۱۸ نیز بورگوارد اعلام کرد که قصد دارد از طریق شرکت واردکنندهٔ اینترنشنال موتورز، محصولات خود را در بریتانیا و ایرلند هم عرضه کند. این شرکت سپس در سال ۲۰۱۹ نسخهٔ الکتریکی BX7 را با نام BXi7 معرفی کرد و برنامهٔ ساخت نسخهٔ الکتریکی BXi5 را هم داشت.

با اینکه فروش بورگوارد در سال ۲۰۱۹ به اوج خود رسید (۵۵ هزار دستگاه)، پس از واگذاری به Ucar آمار فروش آن روند نزولی گرفت که یکی از دلایل این موضوع تأثیرات شیوع کرونا بود. بدین ترتیب، فروش این برند آلمانی در سال ۲۰۲۰ به تنها ۸,۷۰۳ دستگاه رسید و در اواسط سال ۲۰۲۱ نیز به‌حکم دادگاه کلیهٔ تولیدات آن متوقف شد. بورگوارد در سال ۱۹۱۹ تأسیس شد و زمانی نه‌تنها با مدل‌هایی مثل P1000، هانسا و ایزابلا با مرسدس بنز رقابت می‌کرد بلکه از لحاظ میزان فروش سومین خودروساز بزرگ آلمان به‌حساب می‌آمد اما نتوانست با پیشرفت‌های صنعت خودروسازی همگام شود و پس از کاهش فروش، در سال ۱۹۶۱ اعلام ورشکستگی کرد.

 
منبع: پدال

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها