|
کدخبر: 280871

قرعه کشی به این خودروی خارجی رسید!

در روشی که کم‌وبیش مشابه خودروسازان وطنی است، تویوتا GR کرولا جدید در کشور ژاپن با قرعه‌کشی از بین ثبت‌نام کنندگان به فروش خواهد رسید و این یعنی محدودیت‌های تولید و تقاضای زیاد باعث شده همه نتوانند پشت فرمان محصول جذاب تویوتا بنشینند!

فروش GR کرولا از دیروز در ژاپن شروع شده اما خریداران نمی‌توانند مثل همیشه قدم در نمایندگی‌ها گذاشته و یکی از این مدل‌ها را خریداری کنند. در واقع مشتریان باید در قرعه‌کشی شرکت کنند. سری اول تولید محصول اسپرت تویوتا به ۵۰۰ دستگاه مدل عادی و ۷۰ دستگاه مدل سفارشی موریزو ادیشن محدود بوده است. مدل موریزو ادیشن دارای دو صندلی و ۳۰ نیوتون متر گشتاور بیشتر نسبت به مدل عادی خواهد بود.

تویوتا GR کرولا

افرادی که خواهان این خودرو هستند می‌توانند تا ۱۸ دسامبر نام‌نویسی کنند. در ششم ژانویه نیز ۷۰ نفر برنده خوش‌شانس تویوتا GR کرولا خواهند توانست این مدل سفارشی را خریداری نمایند؛ اما لیست ۵۰۰ برنده مدل عادی نیز یک روز دیرتر اعلام خواهد شد. قرار است هر دو خودرو نیز از بهار سال ۲۰۲۳ میلادی به دست خریداران خوش‌شانس برسند.

تویوتا GR کرولا
تویوتا GR کرولا

اما چرا تویوتا هم راهی مشابه خودروسازان وطنی را در پیش گرفته است؟ علت قرعه‌کشی GR کرولا به مشکلات زنجیره تأمین ناشی از همه‌گیری کرونا و کمبود نیمه‌رساناها مربوط می‌شود. این خودروساز ژاپنی هیچ راه دیگری به جز محدودیت تولید نداشته است. تویوتا می‌داند که GR کرولا در ژاپن تقاضای زیادی دارد و از طرفی نمی‌تواند تمامی تقاضاهای خرید را پوشش دهد. همچنین این خودرو در آمریکای شمالی نیز فروخته می‌شود و این موضوع فشار مضاعفی را بر زنجیره تأمین و تولید وارد می‌کند.

تویوتا GR کرولا

قیمت این خودرو در نسخه پایه Core ادیشن در آمریکا از ۳۵۹۰۰ دلار شروع می‌شود درحالی‌که برای نسخه‌های Circuit و موریزو ادیشن باید به ترتیب ۴۲۹۰۰ و ۴۹۹۰۰ دلار پرداخت کرد. قیمت این خودرو در ژاپن برای نسخه‌های GR کرولا RZ و موریزو ادیشن به ترتیب از معادل ۳۹۲۰۰ و ۵۳۴۰۰ دلار شروع می‌شود. تویوتا خاطرنشان می‌سازد با بهبود وضعیت زنجیره تأمین و فروش اولین سری خودروهای تولیدی اقدام به عرضه گسترده‌تر GR کرولا خواهد کرد. البته در اولین سال تولید این خودرو فقط ۵ هزار دستگاه از مدل پایه Core ادیشن و ۱۵۰۰ دستگاه از مدل رده میانی Circuit ادیشن تولید خواهد شد و این رقم برای مدل پرچم‌دار نیز تنها ۲۰۰ دستگاه خواهد بود.

 

منبع: پدال

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها