|
کدخبر: 278131

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

حال خوش بورس در تابلوی کاملا سبز + جزئیات

بورس در معاملات ۱۴ آبان ماه ۱۴۰۱ با رشد ۴۴۷۸۲ واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص کل در پایان معاملات امروز روی کانال ۱ میلیون و ۳۲۸ هزار و ۳۲۴ واحدی قرار گرفت.

اقتصاد حال خوش بورس در تابلوی کاملا سبز + جزئیات

براساس گمانه زنی‌ها حدود ۷۰ درصد بی‌اعتمادی سهامداران به بورس حاصل بلاتکلیفی موضوعات سیاسی کشور در مورد نتیجه مذاکرات و بلاتکلیفی برجام است و شاید بتوان گفت ۳۰ درصد آن حاصل مدیریت اشتباه مسئولان در این بازار است.

بورس معاملات اولین روز هفته را با رشد آغاز کرد و در ادامه این حجم از رشد افزایش یافت، طوریکه در میانه بازار به رشد ۲۲ هزار واحدی رسید. نمادهای بورسی فولاد، فملی، شتران، فارس، شپنا و پارسان با تاثیرات مثبت و منفی موجب رشد نسبی شاخص کل شدند. براساس نظر کارشناسان روند بازار خنثی و متعادل است و تک سهم‌هایی از هر گروه امکان رشد را دارند.

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد ولی در ادامه  روند رشد بیشتر شد تا با افزایش ۹۰۳۴ واحدی به ۳۷۴ هزار و ۷۸۴ واحد رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با رشد بیش از ۴۴ هزار واحدی به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۴۹,۲۹۲,۲۸۴.۲۰۱ میلیارد ریال، ارزش معاملات  ۵۱,۶۰۹.۸۴۹ میلیارد ریال و حجم معاملات ۸.۷۶۸ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس در معاملات امروز آریا، زاگرس، شگویا، شاوان، صبا، ارفع هستند.

نمادهای-بورسی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها