|
کدخبر: 277183

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

ریزش سنگین بورس با سقوط ۱۹ هزار واحدی!

بورس در معاملات ۲ آبان ماه ۱۴۰۱ با ریزش ۱۹۰۶۴ واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص کل در پایان معاملات امروز روی کانال ۱ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۷۳۳ واحدی قرار گرفت.

اقتصاد ریزش سنگین بورس با سقوط ۱۹ هزار واحدی!

براساس گمانه زنی‌ها حدود ۷۰ درصد بی‌اعتمادی سهامداران به بورس حاصل بلاتکلیفی موضوعات سیاسی کشور در مورد نتیجه مذاکرات و بلاتکلیفی برجام است و شاید بتوان گفت ۳۰ درصد آن حاصل مدیریت اشتباه مسئولان در این بازار است.

بورس معاملات سومین روز هفته را با ریزش آغاز کرد. در ادامه این حجم از ریزش شدت یافته طوریکه در میانه بازار به ریزش ۶ هزار واحدی رسید. نمادهای بورسی فولاد، فولاد، کچاد، رمپنا و فارس با تاثیرات مثبت و منفی موجب رشد نسبی شاخص کل شدند. طبق نظر کارشناسان بورس در حال حاضر شاخص کل در محدوده حساسی قرار گرفته است و عملاً به محدوده حمایتی معتبر خود نفوذ کرده است و ادامه این روند اصلاحی می تواند به معنای شکست این محدوده حمایتی تلقی شود.

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با ریزش نسبی روبه‌رو شد ولی در ادامه  روند سقوط بیشتر شد تا با کاهش ۴۴۵۸ واحدی به ۳۷۳  هزار و ۲۳۷ واحد رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با ریزش بیش از ۱۹ هزار واحدی به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۴۷,۴۱۷,۴۹۱.۶۶۰ میلیارد ریال، ارزش معاملات  ۲۲,۷۳۹.۲۹۶ میلیارد ریال و حجم معاملات ۴.۲۴۵ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس در معاملات امروز فغدیر، زاگرس، هرمز، صبا، شگویا، شراز و بپاس هستند.

نمادهای-بورسی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها