|
کدخبر: 182751

خودروساز معروفی که کم آورد!

حتماً می‌دانید که صنعت خودرو با چالش بزرگ دیگری پس از همه‌گیری کرونا مواجه شده و آن‌هم کمبود نیمه‌رساناها یا چیپ ها است. لندروور جدیدترین خودروسازی است که تحت تأثیر این مشکل قرار گرفته و خط تولید دیفندر جدید و دیسکاوری را به‌صورت موقت تعطیل کرده است.

خودرو خودروساز معروفی که کم آورد!

اتوکار می‌گوید این برند بریتانیایی مجبور به توقف تولید خودروهای یاد شده در اسلواکی شده که دلیل آن کمبود جهانی چیپ می‌باشد. این کارخانه ظرفیت تولید سالانه‌ی ۱۵۰ هزار دستگاهی دارد.

یکی از سخنگوهای جگوار لندروور گفته این کمپانی با مشکلات زنجیره تأمین مواجه شده که دلیل آن همه‌گیری کرونا و در دسترس نبودن نیمه‌رساناهاست. این امر روی زمان‌بندی تولید خودروها تأثیر منفی گذاشته است.

سخنگوی این خودروساز همچنین افزوده لندروور در حال همکاری نزدیک با تأمین‌کنندگان برای حل مشکل و به حداقل رساندن تأثیر روی سفارش مشتریان است. البته چارچوب زمانی خاصی برای از سر گیری تولید در کارخانه اسلواکی اعلام نشده است. احتمالاً زمان انتظار برای تحویل دیفندر و دیسکاوری افزایش خواهد یافت.

جگوار لندروور از سال پیش تاکنون با مشکلات زنجیره تولید مواجه بوده است. بیش از یک سال پیش این خودروساز اعلام کرد به خاطر تولید محدود با صف‌های طولانی خرید دیفندر دست‌وپنجه نرم می‌کند.

در عصر تکنولوژی خودروها از نیمه‌رساناهای زیادی استفاده می‌کنند و با افزایش پیچیدگی خودروها و استفاده از تجهیزات مدرن، اتکا به کامپیوترها افزایش یافته است.

هنوز مشخص نیست که کمبود جهانی چیپ ها چه زمانی خاتمه خواهد یافت. البته انتظار می‌رود تغییرات زیادی در زمان‌بندی تحویل خودروها به مشتریان ایجاد شود.

منبع: پدال

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها