|
کدخبر: 275659

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

بورس امروز قرمز تمام شد

بورس در معاملات ۱۲ مهر ماه ۱۴۰۱ با ریزش ۴۸۷۵ واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص کل در پایان معاملات امروز روی کانال ۱ میلیون و ۳۱۳ هزار و ۸۳۸ واحدی قرار گرفت.

اقتصاد بورس امروز قرمز تمام شد

براساس گمانه زنی‌ها حدود ۷۰ درصد بی‌اعتمادی سهامداران به بورس حاصل بلاتکلیفی موضوعات سیاسی کشور در مورد نتیجه مذاکرات و بلاتکلیفی برجام است و شاید بتوان گفت ۳۰ درصد آن حاصل مدیریت اشتباه مسئولان در این بازار است.

بورس معاملات چهارمین روز هفته را با ریزش آغاز کرد و این حجم از ریزش در میانه بازار به بیش از ۲ هزار واحد هم رسید. نمادهای بورسی میدکو، حکشتی، بفجر، کچاد و شستا با تاثیر منفی ریزش شاخص کل را شدیدتر کردند. طبق نظر کارشناسان بورس در حال حاضر شاخص کل در محدوده حساسی قرار گرفته است و عملاً به محدوده حمایتی معتبر خود نفوذ کرده است و ادامه این روند اصلاحی می تواند به معنای شکست این محدوده حمایتی تلقی شود.

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با ریزش نسبی روبه‌رو شد ولی در ادامه  روند نزولی شدت یافت تا با کاهش ۷۶۶ واحدی به ۳۸۰  هزار و ۳۴۷ واحد رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با ریزش بیش از ۴ هزار واحدی به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۴۹,۳۵۷,۳۹۹.۴۱۸ میلیارد ریال، ارزش معاملات  ۲۷,۸۱۲.۱۹۵ میلیارد ریال و حجم معاملات ۴.۳۸۳ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس در معاملات امروز بپاس، فغدیر، فرابورس، وملل، اتکای، کگهر و کلر هستند.

نمادهای-بورسی

ارسال نظر