|
کدخبر: 275247

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

ورق به سمت بورس برگشت

بورس در معاملات ۶ مهر ماه ۱۴۰۱ با رشد ۱۲۱۱۶ واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص کل در پایان معاملات امروز روی کانال ۱ میلیون و ۳۴۶ هزار و ۵۶۴ واحدی قرار گرفت.

اقتصاد ورق به سمت بورس برگشت

براساس گمانه زنی‌ها حدود ۷۰ درصد بی‌اعتمادی سهامداران به بورس حاصل بلاتکلیفی موضوعات سیاسی کشور در مورد نتیجه مذاکرات و بلاتکلیفی برجام است و شاید بتوان گفت ۳۰ درصد آن حاصل مدیریت اشتباه مسئولان در این بازار است.

بورس معاملات روز چهارشنبه را با رشد آغاز کرد و این حجم از رشد در میانه بازار به بیش از ۶ هزار واحد هم رسید. نمادهای بورسی شپنا، فولاد، نوری، شتران و خودرو با تاثیر مثبت منجر به رشد شاخص کل را شدیدتر کردند. طبق نظر کارشناسان بورس در حال حاضر شاخص کل در محدوده حساسی قرار گرفته است و عملاً به محدوده حمایتی معتبر خود نفوذ کرده است و ادامه این روند اصلاحی می تواند به معنای شکست این محدوده حمایتی تلقی شود.

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه  روند صعودی شدت یافت تا با رشد ۴۴۶۶ واحدی به ۳۹۲  هزار و ۴۹۸ واحد رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با رشد بیش از ۱۲ هزار واحدی به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۵۰,۶۴۷,۸۳۸.۴۲۷ میلیارد ریال، ارزش معاملات  ۲۷,۹۴۸.۹۵۶ میلیارد ریال و حجم معاملات ۵.۰۱۰ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس در معاملات امروز مارون، آریا، شاوان، شراز، فرابورس، دی و دماوند هستند.

نمادهای-بورسی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها