|
کدخبر: 275507

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

حال بورس هم خوش نیست!

بورس در معاملات ۱۰ مهر ماه ۱۴۰۱ با ریزش ۸۸۵۵ واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص کل در پایان معاملات امروز روی کانال ۱ میلیون و ۳۲۲ هزار و ۲۴ واحدی قرار گرفت.

اقتصاد حال بورس هم خوش نیست!

براساس گمانه زنی‌ها حدود ۷۰ درصد بی‌اعتمادی سهامداران به بورس حاصل بلاتکلیفی موضوعات سیاسی کشور در مورد نتیجه مذاکرات و بلاتکلیفی برجام است و شاید بتوان گفت ۳۰ درصد آن حاصل مدیریت اشتباه مسئولان در این بازار است.

بورس معاملات دومین روز هفته را با ریزش آغاز کرد و این حجم از ریزش در میانه بازار به بیش از ۴ هزار واحد هم رسید. نمادهای بورسی وپاسار، میدکو، فارس، کچاد و شپنا با تاثیر منفی ریزش شاخص کل را شدیدتر کردند. طبق نظر کارشناسان بورس در حال حاضر شاخص کل در محدوده حساسی قرار گرفته است و عملاً به محدوده حمایتی معتبر خود نفوذ کرده است و ادامه این روند اصلاحی می تواند به معنای شکست این محدوده حمایتی تلقی شود.

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با ریزش نسبی روبه‌رو شد ولی در ادامه  روند نزولی شدت یافت تا با کاهش ۴۰۲۳ واحدی به ۳۸۲  هزار و ۱۱۴ واحد رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با ریزش بیش از ۸ هزار واحدی به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۴۹,۷۳۴,۴۴۶.۷۳۳ میلیارد ریال، ارزش معاملات  ۲۲,۵۱۰.۹۴۵ میلیارد ریال و حجم معاملات ۴.۸۰۸ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس در معاملات امروز مارون، آریا، زاگرس، وهور، فرابورس، صبا و شگویا هستند.

نمادهای-بورسی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها