|
کدخبر: 274240

اختصاصی گزارش نیوز؛

بورس هفته را ریزشی تمام کرد

بورس در معاملات ۲۳ شهریور ماه ۱۴۰۱ با ریزش سنگین ۴۰۴۷ واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص کل در پایان معاملات امروز روی کانال ۱ میلیون و ۳۸۹هزار و ۷۹ واحدی قرار گرفت.

اقتصاد بورس هفته را ریزشی تمام کرد

گره خوردن پیچ در پیچ بورس به بازارهای جهانی و برجام را می توان عامل مهمی برای رکود معاملات در این بازار دانست. به ویژه تکلیف روشن نشده برجام و ادامه فرسایشی مذاکرات، وضعیت بورس را وخیم تر کرده است.

بورس معاملات آخر هفته را با ریزش آغاز کرد و این حجم از ریزش در میانه بازار به بیش از ۴ هزار واحد هم رسید. نمادهای بورسی آریا، بپاس، خدیزل،دی و دماوند با تاثیر منفی ریزش شاخص کل را شدیدتر کردند. طبق نظر کارشناسان بورس در حال حاضر شاخص کل در محدوده حساسی قرار گرفته است و عملاً به محدوده حمایتی معتبر خود نفوذ کرده است و ادامه این روند اصلاحی می تواند به معنای شکست این محدوده حمایتی تلقی شود.

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با ریزش روبه‌رو شد و در ادامه نیز روند نزولی شدت یافت تا با کاهش ۳۶۹ واحدی به ۴۰۴  هزار و ۸۸۷ واحد رضایت دهد.

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با ریزش بیش از ۱۵ هزار واحدی به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۵۲,۲۴۸,۷۵۵.۰۲۰ میلیارد ریال، ارزش معاملات  ۵۴,۴۶۱.۴۶۹ میلیارد ریال و حجم معاملات ۷.۹۱۵ میلیارد سهم است.

شاخص-کل

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس در معاملات امروز صبا، کزغال، فرز، خدیزل، بکهنوج، بمپنا و شگویا هستند.

نمادهای-بورسی

ارسال نظر