|
کدخبر: 254792

دامنه نوسانات بورس از کی تغییر می کند؟

با پیشنهاد شرکت بورس اوراق بهادار تهران مبنی بر افزایش دامنه نوسان از روز دوشنبه این هفته(۲۹ فروردین) دامنه نوسان روزانه قیمت در بازار اول بورس و فرابورس ۶ درصدی می شود.

شرکت بورس تهران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: براساس بند یک هفتصد و نود و دومین صورتجلسه هیأت مدیره محترم سازمان بورس و اوراق بهادار مورخ ۲۴/۰۱/۱۴۰۱، دامنه نوسان روزانه قیمت در بازار اول ( تابلو اصلی و فرعی) بورس تهران از روز دوشنبه(۲۹ فروردین) مثبت و منفی ۶ درصد می شود.

این گزارش می‌افزاید: پس از بررسی پیشنهادات بورس اوراق بهادار تهران مستند به ماده ۲۱۳ دستور العمل اجرایی نحوه انجام معاملات در بورس اوراق بهادار تهران و گزارش تحلیلی مرکز پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی سازمان بورس در جهت افزایش کارایی و نقدشوندگی در بازار سرمایه، افزایش یک درصدی دامنه نوسان به صورت متقارن در بازار اول ( تابلو اصلی و فرعی) بورس تهران مقرر شد و به مثبت و منفی ۶ درصد افزایش یافت.

شایان ذکر است شرکت فرابورس ایران نیز در این رابطه اعلام کرد: بر اساس بند یک هفتصد و نود و دومین صورتجلسه هیات مدیره سازمان بورس مورخ ۲۴ فروردین امسال، دامنه نوسان روزانه قیمت در تمامی نمادهای مندرج در بازار اول فرابورس نیز از روز دوشنبه همین هفته، به ۶ درصد افزایش خواهد یافت.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها