|
کدخبر: 252702 رویا رئیسی

در گفتگوی اختصاصی گسترش نیوز با فعالان رمزارز مطرح شد:

احتمال سقوط بیت کوین تا ۳۰ هزار دلار

پیش‌بینی می‌شود که بیت کوین در میان مدت در محدوده ۳۰ تا ۶۹ هزار دلار قرار بگیرد. شاید در میان‌مدت به ۵۰ هزار دلار برسد اما این محدوده ناحیه عرضه است.

اقتصاد احتمال سقوط بیت کوین تا ۳۰ هزار دلار

بازار ارزهای دیجیتال در سال گذشته با اخبار گوناگون در صدر اخبار بود. در حوزه قانون‌گذاری کشورهای مختلف ورود کرده‌اند و کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی طرحی برای رمز ارزها قرائت کرد. هنوز قانون‌گذاری در ایران تصویب نشده است. در سطح بین‌الملل نیز تصمیم‌های چین و جنگ روسیه و اوکراین بازار ارزهای دیجیتال را در مدار نزولی قرار داد. در خصوص وضعیت رمز ارزها در کوتاه‌مدت گفتگویی با دو فعال بازار ارزهای دیجیتال داشتیم. در ادامه همراه ما باشید. 

اعتبار دهی قانون‌گذاری به بازار رمز ارزها

امیرحسین نام‌آور، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با گسترش نیوز گفت: بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال در دوره زمانی ماهیانه در محدوده رنج قرار دارد. سقف ناحیه رنج محدوده ۶۹ هزار دلار و کف این ناحیه ۳۰ هزار دلار است. شاید در میان‌مدت به ۵۰ هزار دلار برسد اما این محدوده ناحیه عرضه است. 

نام‌آورز

نام‌آور اظهار کرد: خبر برداشت سقف استخراج ۲۱ میلیون بیت کوین خیلی در بازار اثرگذار نیست و بر اساس اخبار و تحلیل‌ها این اتفاق امکان‌پذیر نیست. قانون‌گذاری بازار ارزهای دیجیتال خصوصاً بحث اخذ مالیات و تائید هویت حساب‌های کاربری افراد در صرافی‌ها برای بازار ارزهای دیجیتال مفید است. این قانون‌گذاری به بازار اعتبار می‌دهد. 

بیت کوین در کوتاه‌مدت ۵۰ هزار دلار می‌شود

کاوه مشتاق، کارشناس بلاک چین و رمز ارز در گفتگو با گسترش نیوز گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ روند رنج بازار شکسته شده است. بازار در حال حاضر وارد روند صعودی ملایم شده است. اخبار منتشر شده پیرامون برداشت سقف استخراجی ۲۱ میلیون بیت کوین دروغ اول آوریل بود. در آینده هم شاهد این اتفاق نخواهیم بود.  

مشتاق

مشتاق اظهار کرد: در خصوص معاملات ماینرها و معاملات آینده‌ی بیت کوین باید به این موضوع اشاره کنیم که در حال حاضر نیز نصف درآمد ماینرها از بیت کوین‌های جدید است. بیش از نصف درآمد ماینرها حاصل از کارمزدی که کاربران برای انتقال ارز در شبکه پرداخت می‌کنند. در آینده با کاهش تولید بیت کوین کارمزد شبکه مانع از بروز مشکل خواهد شد. در کوتاه‌مدت به نظرم می‌رسد که بیت کوین به ۵۰ هزار دلار خواهد رسید. 

این کارشناس بلاک چین و رمز ارز  تأکید کرد: جنگ در کوتاه‌مدت منجر به ریزش بیت کوین و در بلندمدت به علت اثرات تورمی باعث افزایش قیمت بیت کوین می‌شود. جنگ اوکراین اثرگذار بر بازار بود و اثرگذاری این جنگ تمام شده است.  اگر اتفاق بسیار حادی مثل ورود ناتو به جنگ یا جنگ هسته‌ای را شاهد باشیم، بازار تحت تأثیر قرار خواهد گرفت. 

مشتاق خاطرنشان کرد: نحوه قانون‌گذاری بازار را تحت تأثیر قرار خواهد داد. در صورتی که قانون‌گذاری فقط محدودسازی باشد، تأثیر منفی بر بازار دارد. اگر قانون‌گذاری همراه با ورود بانک‌ها و مؤسسات مالی باشد و پول به سمت بیت کوین برود، برای بازار ارزهای دیجیتال مثبت است. 

چه خبر از بازار آلت کوین‌ها؟

آلت کوین‌ها در این روزها عملکرد خوبی را ثبت کرده‌اند. قیمت اتریوم در هفته گذشته حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است و به محدوده ۳٬۴۶۵ دلار رسیده است. یکی از رمز ارزهای خوب بازار AAVE است که به واسطه به‌روزرسانی نسخه ۳ خود حدود ۲۰ درصد افزایش قیمت داشت. همچنین لونا بهترین عملکرد را داشت و توانست قیمت با ۲۷ درصد افزایش قیمت در یک هفته گذشته رکورد جدیدی را ثبت کند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها