|
کدخبر: 252456

چراغ سبز وزارت نفت به ماینرهای ایرانی

محسن احتشام، رئیس اتاق بیرجند گفت: امکان صدور مجوز فعالیت استخراج رمز ارز متقاضیان دارای قرارداد معتبر با وزارتخانه‌های نیرو یا نفت فراهم شد.

احتشام، دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان جنوبی با اعلام این خبر، افزود: با توجه به وقفه ایجاد شده به واسطه تغییردر دستورالعمل نحوه تامین انرژی صدور جوازتاسیس و پروانه بهره‌برداری مراکز استخراج رمزارز و با توجه به خسارات و عواقب عدم امکان اخذ مجوز بهره برداری و شروع فعالیت این واحدها و با توجه به سرمایه گذاری انجام شده، شتاب بالای تکنولوژی، تولید ماینرهای جدید وکاهش بازدهی و کارایی ماینرهای موجود، استخدام نیرو در نتیجه تحمیل خسارت وضررهای جبران ناپذیر به فعالان این حوزه، این موضوع در دستور کار سی و دومین جلسه شورای گفتگوی استان قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به فراخوان انجام شده ومشارکت سایراستاها و پیگیر یهای انجام شده از سمت دبیرخانه شورا، وزارت صمت نهایتا منجربه صدور آیین نامه جدید و رفع ممنوعیت استخراج رمز ارز از تاریخ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ و صدورجواز تأسیس و پروانه بهره برداری برای متقاضیان در صورت تأمین برق از طریق نیروگا ههای تجدید پذیر با تأیید وزارت نیرو شد.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان جنوبی بیان کرد: با پیگیری و مساعدت ویژه وزارت صمت برای رفع مشکل صدور مجوزگروهی از دارندگان جواز تاسیس استخراج رمز ارزکه دارای قرارداد معتبر تامین انرژی باوزارتخانه های نیرو و نفت بوده اند بخشنامه ای درتاریخ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ صادر، که امکان صدورمجوز فعالیت رمز ارز برای این گروه با رعایتمقررات وزارتخانه های ذکر شده فراهم شد.

احتشام تصریح کرد: براساس بخشنامه شماره ۳۱۰۴۲۹/۶۰ مورخ ۲۵/۱۲/۱۴۰۰برای متقاضیان دارای جواز تأسیس استخراج رمز ارز (معتبر یا فاقد اعتبار) که دارای قرارداد معتبر تأمین برق و یا گاز از وزارت نفت و یا وزارت نیرو می باشند. صدور پروانه بهره برداری و یا تمدید جواز تأسیس با تأیید قرارداد از سوی وزارتخانه های مذکور بلامانع است.

 

منبع: بازار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها