|
کدخبر: 237234

مذاکرات برجامی عامل سقوط بیت‌کوین بود؟

هجوم برای فروش بیت‌کوین و سایر دارایی‌های پر ریسک به خاطر بحران جاری در اوکراین افزایش یافته است و هم‌زمان قیمت نفت بخاطر بروز نشانه‌هایی مبنی بر نزدیک بودن توافق ایران و غرب در مورد مساله هسته‌ای، کمی کاهش پیدا کرد.

فشار برای فروش ارز‌های دیجیتال ادامه دارد و این خود باعث به وجود آمدن یک «مارپیچ خود تقویت کننده» در این جهت شده است. بزرگترین ارز دیجیتال جهان تا لحظه تنظیم این خبر با ۶/۷ درصد کاهش کاهش دیگر به ۳۳۵۶۹ دلار رسید و اکنون بیش از ۵۰ درصد از رکورد قیمتی را که تنها دو ماه پیش ثبت کرد، از دست داده است. تجزیه و تحلیل بازار کریپتو نشان می‌دهد که بیش از ۳۸ درصد از کل بیت‌کوین استخراج شده در حال حاضر با ضرر معامله می‌شود.

به گزارش فرازدیلی، ضعیت در مرز روسیه و اوکراین نیز به بحران بازار دارایی‌های پر ریسک دامن می‌زند؛ ایالات متحده و بریتانیا هر دو به خانواده‌های دیپلمات‌های خود که در اوکراین زندگی می‌کنند دستور داد‌ه‌اند که این کشور را ترک کنند، و این نشان می‌دهد که هر دو کشور همچنان خطر حمله روسیه را در کوتاه‌مدت بالا می‌بینند. نیویورک تایمز گزارش داده که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در حال بررسی اعزام ۵۰ هزار سرباز رزمی به اوکراین است. بریتانیا هم که دولتش در مورد قصد روسیه برای استقرار یک دولت دست نشانده در اوکراین هشدار داده، حدود ۲ هزار سامانه پرتابگر ضد تانک به اوکراین فرستاده است.

ارزش روبل روسیه سقوط کرد

روسیه این اتهامات را بی اساس خوانده با این حال، دارایی‌های روسیه در روز دوشنبه تحت فشار شدید قرار گرفت: روبل تقریباً ۲ درصد سقوط کرد و به پایین‌ترین قیمت در ۱۴ ماه گذشته رسید. بازار‌های سهام اروپا هم حدود یک درصد سقوط کردند.

مذاکرات برجام و اخبار ابوظبی

قیمت نفت پس از اینکه مذاکره کنندگان ایرانی گفتند که به توافق بر سر برداشتن تحریم‌های آمریکا و رفع محدودیت بر فروش نفت ایران نزدیک‌تر شده‌اند، کاهش یافت. گزارش‌ها حاکی از آن است که این محدودیت در هر صورت در سال گذشته به دلیل مانور‌های مختلف خریداران چینی برای دور زدن تحریم‌های آمریکا به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

علاوه بر این، امارات متحده عربی گزارش داد که موشک‌های دوربرد بیشتری را که توسط حوثی‌های یمن به سمت شهر ابوظبی شلیک شده سرنگون کرده است. این خبر باعث شد نگرانی‌ها از اختلالات جدید در صادرات نفت یکی از تامین‌کنندگان باثبات نفت اوپک کاهش بیابد.

تا ساعت ۶:۳۰ صبح به وقت شرقی آمریکا، قیمت نفت خام آمریکا با ۰/۴ درصد کاهش به ۸۴/۷۷ دلار در هر بشکه رسید. نفت خام برنت هم با ۰/۴ درصد کاهش به ۸۶/۷۵ دلار در هر بشکه رسید.

 

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها