|
کدخبر: 252316

آلت کوین ها رکورددار بازار ارزها دیجیتال شدند

بیت کوین (BTC) با کاهش نوسانات به بالای سطح ۴۵،۰۰۰ دلار بازگشت. آلتکوین‌ها در این حین عملکرد بهتری از خود نشان دادند. به عنوان مثال، AAVE به دلیل به‌روزرسانی نسخه ۳ خود در اوایل این ماه در این بازه حدود ۲۰٪ افزایش یافت. با این حال لونا (LUNA) رمزارز بومی شبکه ترا توانسته است بار دیگر رکورد قیمت خود را جابه‌جا کند.

در همین حال، بازار سهام بیشتر روز معاملاتی خود را با افت سپری کرد چراکه سرمایه‌گذاران خود را برای سیاست‌های مالی انقباضی بیشتر به دلیل داده‌های اخیر اشتغال در آمریکا آماده می‌کنند. پایین بودن نرخ بهره و محرک‌های بانک مرکزی به افزایش قیمت دارایی‌ها کمک کرد. با این حال، زمانی که تورم افزایش می‌یابد و تب و تاب اقتصاد بیش از حد زیاد می‌شود، بانک‌های مرکزی سیاست‌های خود را معکوس می‌کنند که معمولا به نوسانات بیشتر منجر می‌شود.

در بازار آتی، به دلیل جهش قیمت بیت کوین، در ۲۴ ساعت اخیر شاهد افزایش تعداد قراردادهای لیکویید شده بوده‌ایم. لیکویید شدن زمانی رخ می‌دهد که یک صرافی به دلیل از دست رفتن جزئی یا کلی مارجین اولیه تریدر، موقعیت اهرمی وی را می‌بندد. با این حال، نسبت حجم خرید / فروش در جمعه گذشته اندکی منفی بود که اعتماد پایین معامله‌گران را نشان می‌دهد.

قیمت اتریوم در یک هفته گذشته حدود ۱۰٪ افزایش یافته است و به محدوده ۳٬۴۶۵ دلار رسیده است. در بین رمزارزهای برتر لونا بهترین عملکرد را داشته است. قیمت لونا با ۲۷٪ افزایش در یک هفته گذشته رکورد قبلی خود را شکسته و تا ۱۱۶.۶۳ دلار افزایش یافته است.

آیا شاهد افزایش حجم معاملاتی خواهیم بود؟

بر اساس داده‌های کوین دسک، حجم معاملاتی بیت کوین علیرغم اینکه فعالیت‌های معاملاتی در هفته‌های اول و آخر ماه افزایش می‌یابد، در صرافی‌های اصلی نسبتا پایین است.

بر اساس نمودار زیر، معمولا با افت قیمت، حجم معاملاتی به شدت افزایش می‌یابد. علاوه بر این، برخی از معامله‌گران معتقدند قیمت بیت کوین معمولا در ابتدای هر ماه، مشابه با آنچه در ماه فوریه (بهمن) و مارس (اسفند) رخ داد، کاهش می‌یابد.

احساسات معامله‌گران خنثی است

این نمودار کاهش نسبت قراردادهای اختیار فروش (Put) به اختیار خرید (Call) بیت کوین را نشان می‌دهد که حاکی از کاهش احساسات نزولی در میان معامله‌گران قراردادهای آپشن است. این نسبت طی ۲ هفته اخیر تثبیت شده است که می‌تواند حاکی از نوسانات بیشتر باشد، به خصوص اگر بیت کوین محدوده معاملاتی کوتاه مدت خود را بشکند.

بر اساس داده‌های ارائه‌شده توسط پلتفرم Skew، بازار آپشن ۵۵٪ احتمال می‌دهد بیت کوین در ماه مه (اردیبهشت) بالاتر از ۴۴،۰۰۰ دلار معامله شود و در قیمت‌های اعمال بالاتر از ۴۵،۰۰۰ دلار، تعداد قراردادهای کال بیشتر از قراردادهای پوت است.

مایکل فن ده پپه تحلیلگر مشهور بازار رمز ارزها در توییتر با انتشار نمودار زیر خاطر نشان کرده است که بیت کوین در یک سطح حیاتی قرار دارد.

وی معتقد است اگر قیمت بیت کوین به سطح ۴۵٬۰۰۰ دلار بازگردد نشانه ضعیف بودن روند است و ممکن است قیمت BTC به محدوده ۴۰٬۰۰۰ دلار بازگردد. اما در غیر این صورت ادامه روند صعودی تا ۵۰٬۰۰۰ دلار را پیش‌بینی کرده است.

 

 

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها