|
کدخبر: 251225

توکن سوزی کاردانو در راه است

تیم توسعه کاردانو پروپوزال خود برای توسعه‌های جدید در کاردانو را عره کرده است و توکن سوزی کاردانو یکی از اهداف آنهاست.

شرکت اینپوت اوتپوت گلوبال (Input-Output Global)، بازوی اصلی تحقیق و توسعه پشت شبکه کاردانو به تازگی برنامه‌های خود برای توسعه این پروژه را به اشتراک گذاشته است و در میان آنها برنامه‌هایی برای توکن سوزی در این شبکه دیده می‌شود.

تغییرات بزرگی ممکن است در اکوسیستم کاردانو رخ دهد. تیم توسعه راهکار مقیاس‌پذیری هایدرا به تازگی نقشه راه این پروژه را به روز کرده است و در آن از سازوکار جدیدی برای سوزاندن توکن‌ها خبر داده است. به طور خاص، توسعه‌دهندگان به دنبال مکانیسم مینت و سوزاندن توکن‌ها در هایدرا هد (Hydra Head) هستند و سناریوهای استفاده از توکن‌ها به جای داده‌ها را بررسی کرده‌اند.

توکن سوزی به فرآیندی گفته می‌شود که در آن، رمزارزها به کیف پولی غیرقابل استفاده ارسال شده و برای همیشه از گردش خارج می‌شوند. این فرآیند به موضوعی رایج و محبوب بین علاقه‌مندان به حوزه کریپتو تبدیل شده است چراکه بسیاری معتقدند توکن سوزی به افزایش بهای یک رمزارز منجر می‌شود.

فرآیند سوزاندن توکن‌ها به طور قابل توجهی عرضه کلی یک کوین را کاهش داده و آن را کمیاب‌تر می‌کند. بنابراین، قیمت‌ها ممکن است به دلیل کمیابی و کاهش واحدها افزایش یابد و به سود قابل توجهی برای سرمایه‌گذاران منجر شود. به زبانی ساده‌تر، سوزاندن توکن‌ها به افزایش بهای یک رمزارز منجر شده و تا حد زیادی حرکتی مثبت تلقی می‌شود.

هایدرا، راهکار مقیاس‌پذیری لایه ۲ شبکه کاردانو یکی از بزرگترین ارتقاهای این شبکه خواهد بود. این راهکار از نظر تئوری بلاکچین را قادر می‌سازد تا صدها هزار تراکنش را در ثانیه مدیریت کند. هایدرا دارای پروتکل‌هایی با سرهای (Head) متعدد برای ارائه توان عملیاتی بالاست. جالب است بدانید هفته گذشته، چارلز هاسکینسون، بنیانگذار کاردانو با افتخار از راه‌اندازی اولین هد هایدرا در شبکه آزمایشی عمومی خبر داد.

کاردانو در میان انبوهی از تحولات مثبت قرار دارد

توسعه کاردانو از زمان راه‌اندازی هاردفورک آلونزو در سپتامبر (شهریور) سال گذشته به سرعت در حال افزایش بوده است. ADA در حال حاضر با ارزش بازاری بیش از ۳۰.۲ میلیارد دلار، هشتمین ارز دیجیتال بزرگ بازار است.

جالب است بدانید کاردانو از نظر فعالیت توسعه‌دهندگان نیز در میان برترین پروژه‌های بلاکچینی قرار دارد به طوری که در ۳۰ روز گذشته، با تقریبا ۳۸۷ سابمیشن به گیت هاب در میان ۳ پروژه برتر قرار گرفته است.

علاوه بر این، ارزش کل قفل شده (TVL) در شبکه کاردانو نیز روندی صعودی را تجربه می‌کند. بر اساس داده‌های DeFiLlama، ارزش قفل شده در پروتکل‌های دیفای شبکه کاردانو با افزایشی بیش از ۹۶ میلیون دلاری طی هفت روز گذشته به ۲۸۵ میلیون دلار رسیده است.

توسعه‌دهندگان آماده‌اند تا بهینه‌سازی کاردانو را ادامه دهند تا این شبکه به قطبی برای دیفای و صنعت NFT تبدیل شود. قیمت کاردانو در حال حاضر در محدوده ۰.۹ دلاری در نوسان است و با اوج سپتامبر خود، ۷۰٪ فاصله دارد.

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها