|
کدخبر: 250766

با دستاورد تازه ارز دیجیتال کاردانو آشنا شوید

تیم توسعه دهنده هایدرا (Hydra) اعلام کرد که موفق به بازگشایی اولین هایدرا هد (Hydra Head) در شبکه آزمایشی عمومی کاردانو شده است.

این یعنی حالا کاربران می‌توانند ویژگی‌های این سیستم مقیاس پذیری لایه دوم را تست کنند و همچنین به معنای نزدیک بودن روز راه اندازی پروتکل است. از این رو، موسس کاردانو چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson) در یک توییت به تشویق و حمایت از این تیم پرداخت.

هاسکینسون در حساب توییتری خود نوشت:

  من به خاطر رسیدن به این موفقیت، عمیقاً به تیم هایدرا افتخار می‌کنم. این یکی از سریعترین و بهترین پروژه‌های اکوسیستم کاردانو است.

فرآیند توسعه این پروتکل اولین بار در سال ۲۰۲۰ کلید خورد و از آن پس به یک پروتکل با مکانیزم اثبات مفهوم (PoC) تبدیل شد. یکی از اعضای تیم توسعه دهنده، سباستین نایجل (Sebastian Nagel) در پلتفرم Slack این تیم گفت که راه اندازی هایدرا هد در شبکه آزمایشی در فاصله یک سال بعد از «مطالعه وایت پیپر هایدرا برای اولین بار» انجام گرفته است.

از زمان راه اندازی هارد فورک Alonzo که امکان توسعه و اجرای قراردادهای هوشمند را فراهم کرد، هایدرا هد مورد انتظارترین پروتکل در شبکه کاردانو بود. انتظار می‌رود که هایدرا به عنوان یک راه حل مقیاس پذیری بتواند سرعت تکمیل تراکنش شبکه را به ۱ میلیون تراکنش در ثانیه برساند. هاسکینسون در نوامبر سال گذشته و در پاسخ به پرسشی مبنی بر وضعیت توسعه این پروتکل گفت که بنیاد کاردانو منابع بیشتری در اختیار تیم توسعه دهنده قرار داده است.

الگوریتم توافق جمعی پروتکل هایدرا تا زمانی که هر دو طرف تراکنش موافقت نکنند، انجام نخواهد گرفت. انتظار می‌رود که این قابلیت امنیت شبکه را افزایش دهد. در فوریه امسال، سرپرست مهندسی نرم افزار این پروژه ماتیاس بنکورت (Matthias Benkort) گفت:

به عنوان یک مشارکت کننده، من نمی‌توانم پولی را که بر از دست دادن آن توافق کرده ام، از دست بدهم. چرا؟ چون همه تراکنش‌های معتبر نیاز به تایید من دارند.

گفته می‌شود که هایدرا شبکه کاردانو را یک گام به فاز Basho نزدیکتر می‌کند.

هاسکینسون اپلیکیشن‌های غیر متمرکز (DApp) زیادی را برای سال ۲۰۲۱ تدارک دیده بود، ولی همه چیز طبق برنامه پیش نرفت. طبق گزارش هفته پیش خبرگزاری‌ها، هاسکینسون شرح داده است که چندین DApp برای اجرای صحیح نیاز به هارد فورک Vasil که در ژوئن امسال انجام خواهد گرفت، دارند.

چیزی که به آن توجه نکرده بودم این است که بسیاری از DApp های شبکه برای راه اندازی و اجرای صحیح به هارد فورک Vasil که خود آن در ژوئن اجرایی می‌شود، نیاز دارند. بنابراین به نظر می‌رسد که ما هنوز راه درازی برای جذب TVL داریم.

طبق داده‌های وبسایت CoinMarketCap قیمت توکن ADA در ۷ روز گذشته ۳.۸۵ درصد رشد داشته است. این دارایی در حال حاضر در حوالی سطح ۰.۸۳ دلار خرید و فروش می‌شود.

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها