|
کدخبر: 244777

منتظر ریزش شدید رمزارز کاردانو باشید

کاردانو (ADA) در حال حاضر با قله تاریخی ۳.۱۶ دلاری خود که در اوایل سپتامبر ۲۰۲۱ ثبت شد، فاصله ۷۴ درصدی دارد. با اینکه روند نزولی کاردانو تا حالا هم بسیار قابل توجه و شدید بوده ولی شاخص‌های آن‌چین و تکنیکال از احتمال ریزش عمیق تری قیمت حکایت می‌کنند.

به گزارش سایت کریپتو بریفینگ، به نظر می‌رسد که کاردانو یک سطح حمایت بسیار حیاتی را از دست داده است که می‌تواند منجر به سقوط شدیدتر قیمت شود.

این «قاتل اتریوم» در دو هفته گذشته بیش از ۳۵ درصد از ارزش بازار خود را از دست داده است و از قله ۱.۲۶ دلاری ثبت شده در ۸ فوریه خود، حالا به کف سالانه ۰.۸۱ دلار رسیده است. با وجود نزول قیمت قابل توجه این آلت کوین، به نظر می‌رسد که هنوز کف نمودار پیدا نشده است.

مدل In/Out of the Money Price یا IOMAP وبسایت IntoTheBlock نشان می‌دهد که کاردانو یک محدوده تقاضای مهم را از دست داده است. در این اواخر حدود ۶۳۷۰۰ آدرس مجزا با میانگین قیمت ۰.۹۶ دلار بیش از ۱.۴ میلیارد دلار توکن ADA را خریداری کرده اند. حالا که قیمت از این سطح هم پایین تر رفته است، ضعف بازار می‌تواند مشارکت کنندگان بازار را ترغیب کند تا توکن‌های خریداری شده را برای دوری از ضرر بیشتر بفروشند.

با توجه به اینکه مدل IOMAP خبر از عدم وجود حمایت کافی در پیش روی نمودار قیمت کاردانو می‌دهد، یک لگ نزولی و فشار فروش دیگر می‌تواند قیمت این آلت کوین را به طرز قابل توجهی کاهش دهد.

مدل IOMAP کاردانو

از دیدگاه تکنیکالی هم باید گفت که با افزایش فشار فروش و نزول قیمت، هفتمین کوین با ارزش بازار کریپتو از نظر مارکت کپ سطح حمایت میانگین متحرک ۱۰۰ هفته خود را از دست داده است. با اینکه کندل هفتگی کنونی هنوز زیر این میانگین متحرک تعیین کننده روند بسته نشده ولی همین نفوذ به زیر آن، دیدگاهی منفی را ایجاد می‌کند. اگر نزول قیمت ادامه یابد، احتمالا سطح حمایت بعدی پیش روی نمودار، میانگین متحرک ۲۰۰ هفته ای در سطح ۰.۵ دلار خواهد بود.

نمودار قیمت کاردانو

با توجه به کمبود حمایت پیش روی نمودار، توجه به سطح بسته شدن کندل هفتگی و نفوذ یا عدم نفوذ به زیر میانگین متحرک ساده ۱۰۰ هفته ای، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اگر نمودار قیمت بتواند به سطوح بالای این میانگین متحرک برگردد، احتمال ریزش قیمت کاردانو تا ۰.۵ دلار کاهش خواهد یافت. به جای آن، می‌تواند قدرت کافی برای جهش تا میانگین متحرک ساده ۵۰ هفته ای که در سطح ۱.۶ دلار قرار دارد را به دست بیاورد.

 

منبع: رمرز ارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها