|
کدخبر: 247537

پیش بینی جذاب از قیمت طلا و بیت کوین

قیمت دلار امروز روندی کاهشی داشت و بازار طلا و سکه نیز مسیری نزولی را تجربه کردند. برخلاف این بازارها بورس ۲۳ هزار واحد رشد کرد.

قیمت دلار امروز ۱۵ اسفندماه، قیمت دلار با ۷۲ تومان کاهش قیمت تا زمان تنظیم این گزارش ۲۵ هزار و ۳۸۵ هزار تومان تعیین شد. قیمت طلا و سکه نیز روندی کاهشی را تجربه کردند و بورس ۲۳ هزار واحد رشد کرد.

حمله روسیه به اوکراین و عواقب تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه موجب شد تا میزان معاملات روبلی در بازار رمزارزها به شدت افزایش یابد.

بر اساس گزارش فرانک چاپارو از گروه بلاک، سرمایه‌ گذاران روسی در روزهای اخیر در صرافی‌های ارزهای دیجیتال فعال‌تر شده‌اند. از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین، میانگین حجم معاملات روبلی در صرافی بایننس با رشدی ۲۲۵ درصدی به ۳۵٫۸ میلیون دلار در روز رسیده است.

این گزارش مدعی است که افزایش فعالیت‌ها به این معناست که صرافی‌های ارزهای دیجیتال به یکی از درگاه‌های محدود شهروندان روسی برای فرار از افت ارزش روبل تبدیل شده است. بر اساس این گزارش، صرافی‌های رمزارز نظیر بایننس و کوین‌بیس با ارائه خدمات مالی بدون محدودیت به شهروندان روسی مخالفتی علنی با درخواست دولت اوکراین مبنی بر توقف دسترسی کاربران روسی به صرافی‌ها داشتند.

بورس امروز رشد ۲۳ هزار و ۸۳۳ واحدی را تجربه کرد و در نهایت به سطح یک میلیون و ۳۲۲ هزار واحد رسید.

به واسطه اخبار مذاکرات و جنگ روسیه و اوکراین امروز نمادهای پالایشی صف خرید شدند.

رشد شاخص کل هم‌وزن بورس

بر اساس داده‌های شرکت بورس و اوراق بهادار، امروز شاخص کل هم‌وزن ۰٫۸۵ درصد افزایش داشت و به محدوده ۳۳۸ هزار و ۶۶۹ واحدی رسید.

معامله‌گران در این روز ۵۴۶ هزار و ۳۱۸ معامله به ارزش ۵۱ هزار و ۹۱۷ میلیارد تومان انجام دادند.

امروز نمادهای فولاد، کچاد، فملی، پارسان، شنبدر، فارس و شپدیس بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. همچنین نمادهای اپال، پارس، سفارس، وپست و ستران تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

پیش‌بینی بازار داخلی طلا

طلا این روزها در بازارهای جهانی روند افزایشی دارد و به ۱۹۷۱ دلار نزدیک شده است. روند قیمتی اونس، به ویژه پس از توافق کشورهای اروپایی و آمریکا در مورد قطع دسترسی بانک‌های روسیه به سوئیفت، وارد فاز افزایشی شد.

اما این روند تا کی ادامه می‌یابد؟ مریم محبی، کارشناس بازارهای مالی می‌گوید: تا هر زمان که جنگ و آشفتگی در جهان وجود داشته باشد، قیمت طلا می‌تواند تحت تاثیر آن افزایش یابد. طلا به کالای ترس معروف است و در چنین مواقعی، قیمت آن معمولا افزایشی می‌شود.

طلای داخلی تحت تاثیر دلار کاهشی است

محبی در مورد دلیل روند کاهشی قیمت طلا در بازار ایران می‌گوید: بازار داخلی، ۷۰ درصد از قیمت دلار و ۳۰ درصد از اونس تاثیر می‌پذیرد. در روزهای اخیر دلار تحت تاثیر مذاکرات وین روند کاهشی دارد.

او می‌افزاید: تنها در صورتی این نسبت برعکس می‌شود که قیمت اونس افزایش قابل توجهی داشته باشد؛ هماهنگونه که در هفته‌های اخیر در مقطعی این اتفاق رخ داد.

به گفته این کارشناس بازارهای مالی، تا زمانی که دلار کاهشی باشد، قیمت طلا و سکه نیز در ایران می‌تواند کاهش یابد.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها