|
کدخبر: 241560

پیش بینی مهم از آینده قیمت طلا و بیت کوین

در معاملات بورس امروز شاخص کل روند متعادلی را ثبت کرد. افزایش قیمت دلار یکی از مهم‌ترین عوامل افزایش قیمت سکه و طلا بود.

در بازارهای مالی امروز افزایش قیمت دلار، موجب افزایش قیمت طلا و سکه شد. در معاملات بورس امروز، شاخص کل مسیر متعادلی را ثبت کرد و نوسان زیادی نداشت.

خبرهای اخیر درباره حمله روسیه به اوکراین امروز باعث افزایش قیمت انس جهانی طلا شد. قیمت طلا در بازارهای جهانی با حدود ۳۰ دلار افزایش امروز به رقم ۱۸۵۹ دلار رسید.

قیمت طلا داخلی نیز که تا یک میلیون و ۱۶۰ هزار تومان رسیده بود ظهر امروز به کانال یک میلیون و ۲۰۰ تومان برگشت. به گونه‌ای که با رقم یک میلیون و ۲۰۳ هزار تومان نیز معامله می‌شد. پس از آن اما قیمت آن دوباره تا حدودی کاهش یافت و به کانال یک میلیون و ۱۹۰ هزار تومان بازگشت.

قیمت طلا در بازار ایران به دلیل نوسان قیمت اونس جهانی و دلار رشد ملایمی داشت. برخی از تحلیلگران می‌گویند اونس جهانی نزدیک به بالاترین حد دو هفته اخیر ایستاد یعنی هر اونس جهانی با قیمت یک هزار و ۸۲۶ دلار معامله شد.

نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران در این رابطه می‌گوید: بحران اوکراین بر قیمت نفت و انس جهانی اثرگذار است. همچنین نتیجه مذاکرات هم بر قیمت طلا در بازار ایران تاثیر دارد. با توجه به بحران پیش‌آمده متغییرها برای پیش‌بینی قیمت طلا زیاد است بنابراین نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی برای هفته آینده اعلام کرد.

بازار رمزارزها به دنبال ریزش بورس نزدک آمریکا ریزش کرد و حالا بیت‌کوین در محدوده ۴۲ هزار دلار معامله می‌شود.

علت اصلی ریزش بازار احتمال جنگ قریب‌الوقوع روسیه و اوکراین است.

افزایش تنش‌ها در مرز روسیه و اوکراین تاثیر زیادی بر بازارها گذاشته و نفت به قیمت بی‌سابقه ۹۵ دلار رسید. دیروز وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد احتمالا روسیه در روزهای آینده به اوکراین حمله می‌کند. جنگ افزایش تورم را در پی دارد و دیروز اعلام شد تورم آمریکا به بالاترین سطح ۴۰ سال اخیر خود رسیده است.

افزایش تورم در آمریکا فشارها بر فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره را بیشتر می‌کند و همین موضوع باعث می‌شود تا دارایی‌های پرریسک به سرعت فروخته شوند.

از طرفی تنش‌های روسیه و اوکراین نفت را به ۹۵ دلار رسانده و این موضوع هم سیگنالی منفی برای افزایش تورم و در نتیجه بازار است. روز گذشته مقامات آلمان، روسیه، اوکراین و فرانسه در آلمان جلسه‌ای داشتند که به عقیده روزنامه‌های آلمانی بی‌نتیجه ماند.

دلار ارزان می‌شود؟

مریم محبی، کارشناس بازارهای مالی می‌گوید: دلار از منظر برجامی در یک بزنگاه تاریخی به سر می‌برد.

وی توضیح می‌دهد: اگر توافقی حاصل شود، شاهد کاهش ناپایدار و مقطعی قیمت دلار خواهیم بود. اما اگر توافق انجام نشود، دلار روند قبلی خود را ادامه می‌دهد.

این کارشناس بازارهای مالی درباره دلیل کاهش ناپدار قیمت دلار می‌گوید: به جز برجام باید عوامل داخلی نیز روی کاهش قیمت این ارز تاثیر بگذارد.

وی ادامه می‌دهد: زیرساخت‌ها و ورودی دلار قوی نبوده که بتواند قدرت پول ملی را شاهد باشیم.

به گفته این کارشناس بازارهای مالی پس از شنیدن خبر توافق احتمالا قیمت این ارز به صورت موقت کاهش پیدا کند. محبی تاکید می‌کند: در صورت توافق قیمت دلار در حوالی ۲۵ الی ۲۶ هزار تومان باقی می‌ماند.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها