|
کدخبر: 244483

پیش بینی آینده قیمت طلا و بیت کوین

امروز سوم اسفند دلار در کانال ۲۶ هزار تومان ماند. طلا نسبت به دیروز افزایش داشت و قیمت سکه طرح جدید نیز با نوساناتی همراه بود. بورس نیز سه هزار واحد رشد همراه بود.

قیمت دلار امروز سوم اسفند در بازار آزاد در حدود ۲۶۳۲۰ در نوسان است.  قیمت طلا در ساعاتی ابتدایی روز با افزایش همراه بود و تا ساعت تنظیم این گزارش حدود یک میلیون و ۱۹۰ هزار تومان تعیین شد و نسبت به دیروز هم افزایش قیمت داشته است. قیمت سکه طرح جدید نیز امروز نوساناتی داشته و بورس امروز سه هزار واحد رشد را تجربه کرد.

معامله بیت‌کوین در محدوده ۳۷ هزار دلار

بیت‌کوین از شکستن محدوده مقاومت ۴۰ هزار دلار ناتوان است و حالا در محدوده ۳۷ هزار دلار معامله می‌شود. در نمودار چهار ساعته یک حمایت مهم روی ۳۵ هزار دلار برای بیت‌کوین وجود دارد و اگر این حمایت از دست برود احتمالا این ارز تا ۳۲ هزار دلار ریزش می‌کند.

زمستان رمزارزها

کاهش نقدینگی جهانی عامل ریزش بیت‌کوین بود. از آنجایی که بیت‌کوین مستعد تغییرات عمده در نقدینگی جهانی است با کاهش قیمت مواجه شد. همچنین بعد از بیانیه روسیه در رابطه با استقلال دو منطقه لوهانسک و دونتسک، بازار رمزارزها سقوط کرد و حالا در محدوده ۳۷ هزار دلار معامله می‌شود.

بنیانگذار صرافی هوبی در گفتگویی اعلام کرد: عقیده دارم بازار روندی نزولی دارد و رشد بعدی در سال ۲۰۲۴ یعنی سال نصف شدن پاداش‌ها اتفاق می‌افتد.

دیوید مارکوس، مدیر بخش ارزهای دیجیتال شرکت متا در رابطه با زمستان رمزارزها گفت: زمستان رمزارزها شروع شده و باید روی مشکلات واقعی به جای انتشار توکن تمرکز کنیم.

نادیا ایوانووا، مدیرعامل شرکت L’Atelier عقیده دارد که زمستان بازار رمزارزها هنوز شروع نشده است. او گفت: «در سال گذشته تبلیغات گسترده در حوزه‌های مختلف بازار رمزارزها بالعث انحراف بسیاری از سرمایه‌گذاران باشد. این دوره سرد شدن بازار می‌تواند فرصتی برای تجدید تفکر در مورد بازار باشد.»

افت بیت‌کوین با افت ۸/۸ درصدی بازارهای جهانی همراه شد. به دلیل همبستگی زیادی رمزارزها و بازار سهام جهانی بسیاری تحلیل می‌کنند که سرمایه‌گذاری نهادی در رمزارزها افزایش پیدا کرده است.

پیش‌بینی بازار بورس

بورس روز گذشته با افت هفت هزار و ۲۱۸ واحدی در محدوده یک میلیون و ۲۸۱ هزار واحدی ماند.

اخبار مختلفی روی بورس تاثیر می‌گذارد که این روزها مهم‌ترین خبرها مذاکرات وین، تنش اوکراین و روسیه و قیمت دلار است.

مشاور هیات مذاکره کننده ایران در وین می‌گوید: اسرائیل هیچ نقشی در روند مذاکرات وین ندارد و بر نتایج مذاکرات نیز تاثیر نخواهد گذاشت. موعد مشخصی برای امضای توافق وجود ندارد و اکنون اولویت با حل اختلافات باقی مانده است. مساله مهم برای ما بازگشت به اجرای توافق در طولانی مدت است.

به گفته او تهران وظایف خود را به طور کامل انجام داده و امضای هرگونه توافق منوط به تصمیم واشنگتن است. هرگونه توافق در وین آغازگر فصل جدیدی با کشورهای منطقه به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس خواهد بود. (ایسنا)

ایمان رئیسی گفت: دلار روند صعودی به خود گرفته ، اما بازار به شدت تحت تأثیر مذاکرات است و به هر خبری واکنش نشان می‌دهد. به‌طور کلی این طور نیست که بدون برجام بورس نابود شود، بلکه چرخش در صنایع را داریم، باید به شرایط عدم احیای برجام نیز فکر کرد.

بورس امروز سه هزار واحد رشد را تجربه کرد.

نرخ دلار در سال آینده چقدر پیش‌بینی می‌شود؟

مریم محبی، کارشناس بازارهای مالی درمورد قیمت دلار و طلا در سال ۱۴۰۱ بیان کرد: قیمت دلار در سال ۱۴۰۱ را می‌توان حوالی ۳۴ تا ۴۰ هزار تومان می‌توان درنظر گرفت. مگر اینکه سیاست سرکوب از سوی دولت اجرا شود.

او درمورد قیمت طلا نیز توضیح داد: دو موضوع درحال حاضر در سطح جهانی وجود دارد که می‌تواند مستقیم روی طلا تاثیر داشته باشد. بحث تورم جهانی و نزاع بین روسیه و اوکراین. طلا کالای ترس است و هر زمان که در جهان ترسی وجود داشته باشد قیمت طلا می‌تواند افزایشی شود. من فکر می‌کنم علیرغم اینکه در قیمت فعلی طلا اتفاقات احتمالی آتی پیش‌خورد شده و احتمال کاهش آن تا محدوده ۱۷۵۰ نیز وجود دارد.

محبی افزود: درصورتیکه ترس از بحران جنگ بین اوکراین و روسیه پایدار باشد و اتحادیه اروپا همرمان با دولت آمریکا در مهار تورم موفق عمل نکنند، قیمتی بالاتر از قیمت فعلی را پیش‌بینی می‌شود و حتی ممکن است به دو هزار دلار برای هر انس هم برسد.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در سال ۱۴۰۱

علی عصاری، دیگر کارشناس بازارهای مالی نیز درخصوص پیش‌بینی قیمت دلار و طلا گفت: دلار دوباره سرکوب می‌شود و رقم ۲۴ تا ۲۵ هزار تومان برای بعد از برجام را پیش‌بینی می‌کنم. زیر ۲۵ هزار تومان را متصور نیستم و اگر هم اتفاق بیفتد مدت محدودی دارد که غول‌های سرمایه به‌خوبی از آن استفاده می‌کنند.

عصاری درمورد نرخ طلا افزود: طلای داخلی دنباله‌رو دلار است. با توجه التهاباتی که ممکن است اتفاق بیافتد، طلا را برای سرمایه‌گذاری بهتر از دلار می‌بینم. همان انتظار رشد برای دلار برای طلا نیز وجود دارد و چیزی حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد اگر سرکوب ارزی انجام نشود، افزایش قیمت متصور است.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها