|
کدخبر: 242784

پیش بینی جذاب از آینده قیمت طلا و بیت کوین

در معاملات بازارهای امروز بورس روند نسبتا متعادلی را پشت سر گذاشت. قیمت دلار در بازار امروز در کنار قیمت طلا و سکه روند نزولی داشت.

قیمت دلار در بازار آزاد امروز روند نوزلی داشت و قیمت طلا و سکه در بازار امروز کاهشی بودند. شاخص بورس در معاملات امروز روند نزولی داشت و اما میزان ثبات نسبی در معاملات وجود داشت و همین مساله موجب شد تا بازار سهام با ریزش زیادی همراه نباشد.

عقب‌نشینی روسیه بیت‌کوین را مثبت کرد

بیت‌کوین که به دلیل احتمال جنگ اوکراین و روسیه تا محدوده ۴۲ هزار دلار ریزش کرده بود دوباره رشد کرد. خبر دیروز مبنی بر عقب‌نشینی نیروهای روسیه از مرز اوکراین باعث شد تا بیت‌کوین تا محدوده ۴۴ هزار دلار رشد کند.

بیت‌کوین یک کانال رنج میان ۴۱ تا ۴۵ هزار دلار دارد. تا زمانی که این ارز بالای ۴۶ هزار دلار تثبیت نشود نمی‌توان انتظار صعودی شدن بازار را داشت.

بعد از افزایش تنش‌ها در مرز اوکراین قیمت سهام و ارزهای دیجیتال افت کرد اما قیمت طلا و نفت رشد چشم‌گیری داشتند. افزایش قیمت طلا با خبر عقب‌نشینی نیروهای روسیه متوقف شد و طلا ریخت. زمانی که بحران‌هایی مانند جنگ از راه می‌رسند، دارایی‌های پرریسک مانند سهام و بیت‌کوین ریزش می‌کنند.

هدف بعدی بیت‌کوین بعد از تثبیت بالای ۴۶ هزار دلار محدوده ۵۱ تا ۵۳ هزار دلار است. اگرچه برخی کارشناسان از رشد قیمت بیت‌کوین خبر می‌دهند اما به نظر می‌رسد روند فعلا رنج است. اگر محدود مقاومت ۵۳ هزار دلار شکسته شود احتمال رشد بیت‌کوین تا محدوده ۵۹ تا ۶۰ هزار دلار که نوعی مقاومت روانی و استاتیک محسوب می‌شود وجود دارد.

بورس امروز افت ۸۴۵ واحدی معادل ۰٫۰۷ درصدی را ثبت کرد و در نهایت به سطح یک میلیون و ۲۸۲ هزار واحد رسید.

احمد اشتیاقی، کارشناس بازار سرمایه درباره وضعیت بازار می‌گوید: اغلب سهام موجود در بازار ارزنده هستند و وضعیت بازار متعال است. اما خریدار و فروشنده حاضر نیستند در قیمت‌ها معامله کنند.

امروز نیز افزایش سرمایه ۱۶۳ هزار و ۶۰۱ میلیارد و ۳۴۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی شستا معادل ۱۰۵۲ درصدی روی پرتفوی سهامداران نشست.

کاهش ناچیز شاخص کل هم‌وزن بورس

براساس داده‌های شرکت بورس و اوراق بهادار، امروز شاخص کل هم‌وزن ۰٫۰۷ درصد افت داشت و به محدوده ۳۲۵ هزار و ۲۸۳ واحد رسید.

معامله‌گران امروز در بازار سرمایه ۲۹۶ هزار و ۵۹۳ معامله به ارزش ۲۴ هزار و ۶۲۰ میلیارد تومان انجام دادند.

چرا نوسانات قیمت طلا و سکه محدود بود؟

صادقین می‌گوید: بیش از ۷۰ درصد عوامل تعیین‌کننده در قیمت طلا و سکه، متاثر از قیمت دلار، انتظارت تورمی از بازار ارز و اخبار سیاسی است. تنها ۳۰ درصد آن تحت تاثیر بازار اونس جهانی قرار دارد.

او می‌افزاید: عامل اساسی که باعث شد با وجود افت نرخ اونس، قیمت سکه و طلا در ایران کاهش چندانی نداشته باشد، ابهام در نتیجه رسیدن مذاکرات وین است.

این کارشناس بازارهای مالی توضیح می‌دهد: امروز شاهد کاهش معنادار قیمت ارز نبودیم و دلار همچنان در کانال ۲۶ هزار تومان است. تا زمانی که روند دقیقی برای بازار ارز مشخص نشود، فعالان سکه اقدام به فروش نمی‌کنند.

قیمت‌ها به کانال پایین‌تر بازمی‌گردد؟

صادقین می‌گوید: مادامی که قیمت سکه بالای یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به عنوان حمایتی بسیار معتبر و به ویژه در کانال ۱۲ میلیون تومان باشد، انتظار فروش‌های عجیب و غریب نمی‌رود.

او تاکید می‌کند: اما اگر اخبار مثبتی از وین مخابره شود و دلار به سطوح کمتر از ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان تغییر کند، احتمال زیادی برای بازگشت قیمت طلا و سکه به کانال‌های پایین‌تر وجود دارد.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها