|
کدخبر: 244184

آخرین قیمت طلا، سکه و ارز (۲ اسفند)

قیمت طلای جهانی طی معاملات امروز ۰٫۳ درصد کاهش یافت اما طلای داخلی روندی خلاف اونس جهانی به ثبت رساند و حدود ۰٫۵ درصد گران شد.

طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر طرح سران آمریکا و روسیه برای برگزاری دیداری پیرامون بحران اوکراین و کاهش تقاضا برای دارایی امن، از بالاترین رکورد هشت ماه اخیر فاصله گرفت و کاهش پیدا کرد.

 بهای معاملات هر اونس طلا برای تحویل فوری ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۸۹۱ دلار و ۳۳ سنت رسید و از رکورد ۱۹۰۸ دلار و دو سنت که بالاترین قیمت این فلز ارزشمند از سوم ژوئن بود، فاصله گرفت.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۸۹۴ دلار و ۲۰ سنت رسید.

کاخ سفید روز یکشنبه اعلام کرد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا موافقت کرده است پس از دیدار وزیران خارجه آمریکا و روسیه و در صورتی که حمله روسیه به اوکراین اتفاق نیفتاده باشد، نشستی با ولادیمیر پوتین، همتای روسی خود پیرامون بحران اوکراین برگزار کند.

مارگارت یانگ، استراتژیست دیلی فارکس گفت: سرمایه گذاران جهانی به شدت نگران وقوع جنگ میان روسیه و اوکراین هستند و رئیس جمهور آمریکا مکررا اعلام کرده که حمله در روزهای آینده اتفاق خواهد افتاد. از سوی دیگر سرمایه گذاران افزایش نرخ بهره آمریکا در مارس را هضم می کنند، بنابراین احتمالا پیشروی قیمت طلا محدود می شود.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه گذاران نگران چشم انداز تحکیم سریعتر سیاست پولی از سوی بانک مرکزی آمریکا به دلیل تسریع رشد تورم هستند. دست کم شش مقام فدرال رزرو قرار است هفته جاری صحبت کنند و سرمایه گذاران مشتاق هستند از دیدگاه‌های آنها درباره احتمال افزایش ۵۰ واحدی نرخ بهره در مارس مطلع شوند. نرخهای بهره بالاتر هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است را افزایش می دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۹ درصد کاهش، به ۲۳ دلار و ۷۵ سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۰۶۹ دلار و ۸۷ سنت رسید. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۱.۶ درصد سقوط کرد و ۲۳۰۸ دلار و ۲۳ سنت معامله شد.

تحلیلگران گروه ANZ در یادداشتی نوشتند قیمت پالادیم به دلیل ریسک فزاینده از سوی روسی به بیش از ۲۳۰۰ دلار در هر اونس صعود کرد. حدود ۳۵ درصد از تولید پالادیم از منشاء روسیه است. در نتیجه بهای معاملات نقدی این فلز ارزشمند افزایش بیشتری پیدا کرده است.

قیمت دلار در بازار امروز

قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۲ اسفند تا ساعت ۱۹، به رقم ۲۵ هزار و ۷۹۱ تومان‌ رسید.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را کماکان ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرد.

صرافی‌‌‌ها بانک‌ها امروز قیمت دلار را برای فروش ۲۴ هزار و ۶۰۴ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۴ هزار و ۳۹۵ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار امروز

قیمت یورو در بانک مرکزی ۴۷۵۷ تومان تعیین شد. امروز قیمت فروش یورو در صرافی‌‌‌ها بانک‌ها، ۲۸ هزار و ۷۵۲ تومان اعلام شد. قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۸ هزار و ۴۶۶ تومان است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

طبق نرخ‌‌‌ها اعلامی اتحادیه طلا و سکه تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۱ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

در بازار امروز قیمت طلا برای هر گرم طلا ۱۸ عیار، یک میلیون و ۱۷۷ هزار ۳۳۴ تومان اعلام شد.

نیم‌سکه، شش میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود. قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۶۲۰ هزار تومان و دو میلیون و ۲۸۰ هزار تومان است.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر