|
کدخبر: 241794

کانادا قطب ارزهای دیجیتال می شود؟

در سطح جهانی، مقررات برای فعالیت‌های کریپتو در حال افزایش است. یک نماینده پارلمان کانادا لایحه‌ای را پیشنهاد کرده است که رشد صنعت کریپتو را سرعت می‌بخشد.

به گزارش وبسایت زد وای کریپتو، اولین بررسی‌های روی لایحه C-۲۴۹ انجام شده است. تعدادی از فعالان کریپتو در کانادا اعلام کردند احتمالا اتفاقات خوبی در انتظار فعالان کریپتو در کانادا خواهد بود. به نظر می‌رسد به کمک مصوبات این لایحه کانادا می‌تواند به قطبی در صنعت رمزارزها تبدیل شود.

مقرراتی ملی برای رمزارزها

میشل رمپل گارنر، عضو مجلس عوام کانادا، لایحه C-۲۴۹ را برای رشد جایگاه ارزهای دیجیتال ارائه کرده است. این لایحه نمایندگان مجلس را ملزم می‌کند تا برای ایجاد مقرراتی مناسب با فعالان و اشخاص برجسته این صنعت ارتباط برقرار کنند.

این مصوبه وزیر دارایی را ملزم می‌کند تا چارچوبی ملی برای حمایت از دارایی‌های رمزنگاری شده ایجاد کند. وزیر می‌بایست جهت تدوین مقررات و ضوابط با افراد معتبری که در ایالت‌های مختلف مشغول فعالیت در این حوزه هستند، مشورت کند. این مصوبه همچنین الزامات گزارش‌دهی را در رابطه با روند پیشرفت تدوین این چارچوب مشخص کرده است.

خانم گارنر در رشته اقتصاد تحصیل کرده و بیش از یک دهه عضو مجلس بوده است. در پایان سال گذشته، این خانم سیاست‌مدار در توییتر از کاربران خواست تا پیشنهاداتی برای بهبود وضعیت بازار رمزارزها در کانادا اعلام کنند. او معتقد است برای ارتقا فضای کریپتو در کشور و استفاده از فرصت‌های این حوزه، باید نظرات رهبران این صنعت مد نظر قرار گیرد.

این سیاست تا امروز مورد استقبال بسیاری از فعالان کریپتو قرار گرفته است. شرکت Hut۸ ، یکی از بزرگترین استخراج‌کنندگان رمزارزها در قاره آمریکا، این اتفاق را بسیار امیدوارکننده دانسته است. جیمی لوورتون، مدیرعامل Hut۸، نسبت به مسیر پیش روی کریپتو در کانادا ابراز خوش‌بینی کرد و گفت:

تصمیم‌گیرندگان از فرصت‌های باورنکردنی برای رشد و ایجاد شغل در این بخش آگاه هستند و اهمیت همکاری و مشورت با رهبران این حوزه را درک می‌کنند.

کانادا جزو اولین کشورهایی بود که صندوق‌های ETF با پشتیبانی بیت کوین را تایید کرد. حال به نظر می‌رسد که این کشور می‌خواهند جایگاه خود را به عنوان پیشگام در حوزه کریپتو حفظ کنند.

واکنش‌ مختلف دولت‌ها به کریپتو

چندی پیش جان کانلیف، معاون رئیس بانک انگلستان، با اشاره به سرعت بالای رشد بازار بیت کوین تاکید کرد که این کشور نیازمند مقرراتی برای کریپتو کارنسی و مدیریت ریسک فعالان این صنعت است. او اعلام کرد این موضوع یک دغدغه جهانی است و بسیاری از کشورها در تلاش هستند تا چارچوب‌هایی برای کریپتو مشخص کنند.

بایدن، رئیس جمهور آمریکا، به زودی یک فرمان اجرایی برای هماهنگ کردن اقدامات سراسری جهت کنترل بازار کریپتو منتشر خواهد کرد. بسیاری از کارشناسان اقتصادی نبود مقرراتی روشن و عدم تمایل کمیسیون اوراق بهادار آمریکا برای تأیید رمزارزها را محکوم کرده‌اند.

رویکرد دولت‌ها برای تنظیم و کنترل بازار کریپتو متفاوت است. برخی از کشورها مانند چین تمام فعالیت‌های این صنعت را ممنوع اعلام کردند. با این حال، کشورهای توسعه در تلاش هستند تا قوانین متعادلی را تعیین کنند. این قوانین باید از مصرف‌کنندگان محافظت کرده و در عین حال مانع از رشد و توسعه صنعت بلاک چین و ارزهای دیجیتال نشود.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها