|
کدخبر: 241720

اوج گیری بیت کوین شروع شد؟

​بیت کوین یک بار دیگر به کانال ۴۲۰۰۰ دلار بازگشته و اکنون در قیمت حدود ۴۲,۲۹۳ دلار معامله می شود.

وضعیت معامله‌گران بیت کوین در شرایطی قرار دارد که از یک طرف کسب سود بیشتر از بازار آن‌ها را وسوسه می‌کند و از طرف دیگر نگرانی‌هایی بابت افزایش نرخ بهره فدرال رزرو و وضعیت اقتصاد جهانی بیم ریزش بازار را در آن‌ها زنده می‌کند.

روند رشد ارزش ریالی بیت کوین در بستر بازارهای مبتنی بر اقتصاد دیجیتال در روزهای گذشته تغییراتی را تجربه کرده است.

ارزش بازار جهانی رمزارزها در حال حاضر ١.۹ تریلیون دلار است که ۶.۶۳ درصد افت را نسبت به روز گذشته نشان می دهد.

بیت‌کوین و اتریوم با افت کمتر از یک درصد به ترتیب به قیمت ۴۲ هزار و ۲۶۲ دلار و دو هزار و ۹۱۱ دلار معامله می‌شوند. دوج‌کوین و کاردانو شاهد افت بودند در حالی که ریپل و شیبا اینو افزایش قیمت را تجربه کردند.

بیت کوین به عنوان بزرگترین ارز دیجیتال با ارزش بازار حدود ۷۹۹.۹۸ میلیارد دلار، در رتبه یک بازار قرار داشته و سهم ۴۰.۳۶ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد. هر واحد از بیت کوین در این لحظه با قیمت ۴۲,۲۶۲ دلار معامله می شود و حجم مبادلات روزانه آن ۱۷.۶۶ میلیارد دلار است.

قیمت در ۲۴ ساعت اخیر حدود ۰.۵۶% افزایش یافته است. بالاترین قیمت بیت کوین در تاریخ ۱۹ آبان ۱۴۰۰(۱۰ November ۲۰۲۱) معادل ۶۸,۶۶۴.۱۶ دلار بوده که اکنون حدود %۳۸.۵۴ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد.

بسیاری از تحلیلگران بازار ارز دیجیتال انتظار دارند قیمت بیت کوین در ادامه به محدوده ۴۰,۰۰۰ دلار سقوط کرده و این سطح یک بار دیگر سرنوشت بازار را مشخص کند. علاوه بر این، به‌گفته آنها بیت کوین اکنون در موقعیتی قرار گرفته است که بخش قابل‌توجهی از معامله‌گران تمایل دارند برای پیشگیری از ضررهای بیشتر موقتاً از بازار خارج شوند.

روند قیمتی بیت کوین همچنان سرمایه‌گذاران را درگیر خود کرده است. با توجه به نگرانی‌های موجود در زمینه وضعیت اقتصادی جهان و افزایش تورم، فعالان بازار انتظار دارند افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا آسیب بیشتری به این بازار وارد کند.

هفته گذشته، بیت کوین رشد ۲۰ درصدی خود را از محدوده ۳۷,۰۰۰ دلار شروع کرد و سپس در ۱۱ فوریه (۲۲ بهمن) در نزدیکی ناحیه حمایتی ۴۳,۰۰۰ دلار متوقف شد.

تحلیلگر و معامله‌گری با نام مستعار کریپتو اد ان‌ال (Crypto_Ed_NL) اظهار کرد: با بررسی نمودار به‌روزرسانی‌شده بیت کوین متوجه می‌شویم که هیچ‌چیزی تغییر نکرده است. فکر می‌کنم قیمت بیت کوین به‌سمت ۴۰,۰۰۰ دلار حرکت کند. اگر در این ناحیه از آن حمایت شود، به‌سمت ۴۸,۰۰۰ دلار جهش می‌کند و اگر حمایتش را از دست بدهد، قیمت آن بیشتر کاهش می‌یابد.

دلفی دیجیتال در گزارش خود گفته است: اگر بیت کوین و اتریوم را در نظر نگیریم، بایننس کوین و صندوق‌های مبتنی بر آن، همچنان بیشترین حجم دارایی تحت مدیریت را جذب کرده‌اند. علاوه بر این، به‌ نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاران نهادی به ارزهای دیجیتالی مثل سولانا هم علاقه‌مند شده‌اند.

حال باید دید که بیت کوین می تواند با مقداری درجا زدن در حوالی همین قیمت ها، انرژی کافی برای یک صعود دیگر را جمع کند یا خیر؟

 

منبع: سیتنا

ارسال نظر