|
کدخبر: 241755

​پیش بینی قیمت بیت کوین تا پایان سال

بیت کوین و آلتکوین‌ها هفته جاری و پس از کاهش قیمت بزرگ‌ترین رمز ارز بازار به ۴۲۰۰۰ دلار در حال نوسان محدود هستند. در این مطلب به بررسی کلی بازار ارزهای دیجیتال و رفتار نهنگ‌های بیت کوین و برخی داده‌های درون زنجیره‌ای پرداخته‌ شده است.

تحلیل عملکرد کل بازار رمزارز طی ۷ روز گذشته می‌تواند این مطلب را به سرمایه‌گذاران ارائه بدهد که ارزش کل بازار رمزارز با ۴٪ رشد به ۲.۰۳ تریلیون دلار رسیده است، اما این اطلاعات به شدت تحت تأثیر ۵ رمزارز است که دو مورد از آنها را استیبل کوین‌ها تشکیل می‌دهند.

به غیر از بیت کوین، اتر، بایننس کوین و استیبل کوین‌ها، ارزش بازار در تاریخ ۴ فوریه (۱۵ بهمن) با ۹٪ افزایش از ۳۸۲ به ۴۱۸ میلیارد دلار رسیده است. این موضوع نشان می‌دهد چرا بسیاری از ۸۰ آلتکوین برتر، افزایش قیمت ۲۵٪ یا بیشتر داشته‌اند اما تعدادی از آنها نیز با روند نزولی همراه بودند.

گالا گیمز (GALA) در تاریخ ۹ فوریه (۲۰ بهمن) همکاری خود با خواننده معروف جهانی، اسنوپ داگ را برای عرضه آلبوم جدید وی و کمپین توکن NFT انحصاری را اعلام کرد. گالا گیمز هم‌‌چنین در صدد پشتیبانی از محتوای بیشتر نظیر دسترسی به فیلم‌ها، کمیک‌ها و سایر موارد در آینده است.

پلتفرم غیرمتمرکز به‌اشتراک‌گذاری ویدئوی تتا نتورک (THETA) تحت تاثیر طرح اهدای بودجه از جانب تتا لبز (Theta Labs) به یک پروتکل وب۳ برای رصد و پرداخت هزینه به دارندگان محتوا به اسم Replay بوده است. طبق اعلام رسمی، راهکار end-to-end ریپلی به کاربران تتا امکان می‌دهد تا در ازای مشارکت خود به طور عادلانه پاداش دریافت کنند.

پس از آنکه ریپل توانست مجوز «دفاعیه عادلانه» و ارائه آن به کمیسیون SEC را به دست آورد، قیمت توکن XRP نیز افزایش یافت. این تصمیم به پرونده‌ای مربوط است که طی آن، کمیسیون SEC مدعی شده است که ریپل به فروش XRP به عنوان اوراق بهادار غیرقانونی پرداخته است.

از طرف دیگر، بدترین عملکرد در بین رمزارزها متعلق به پروتکل‌های ذخیره‌سازی غیرمتمرکز آرویو (Arweave یا AR) و دفینیتی (Dfinity یا ICP) بوده است. در این بین، شاهد کاهش ۸۲٪ سرمایه مسدودشده در قرارداد هوشمند کازمس هاب و رسیدن آن به ۱.۲ میلیون دلار بودیم.

در آخر، احساسات منفی پیرامون سولانا هم‌چنان ادامه دارد. این شرایط مستقیما مرتبط با قرارداد هوشمند پل توکنی ورم‌هول (Wormhole) است که در تاریخ ۲ فوریه (۱۳ بهمن) مورد هک قرار گرفت. هک ۳۲۱ میلیون دلاری رپد اتریوم، بزرگترین هک سال ۲۰۲۲ بوده است.

تقاضای کم برای پریمیوم تتر

پریمیوم تتر، اختلاف بین معاملات همتا به همتای چین و ارز دلار آمریکا را می‌سنجد. تقاضای بیش از حد خرده‌فروشی رمزارزها به این اندیکاتور فشار وارد کرده و آن را به بالاتر از سطح معمول (بالاتر از ۱۰۰٪) می‌رساند. از طرف دیگر، بازارهای نزولی رمزارز احتمالا بر پیشنهادات بازار تتر تاثیرگذار است و به تخفیف ۴٪ یا بیشتر منجر می‌شود.

پرمیوم تتر

در حال حاضر، این معیار بر روی ۹۹.۵٪ قرار دارد که سطح معمولی و خنثی است، اما گپ آن طی ۶ هفته اخیر در حال بسته شدن است. این موضوع بیانگر آن است که تقاضای خرده فروشی در حال افزایش است.

بازار قراردادهای آتی گویای عدم اشتیاق به بازار رمزارز است

قراردادهای دائمی که به اسم تبادل‌های معکوس نیز شناخته می‌شود دارای نرخ متغیری است که معمولا هر ۸ ساعت تغییر می‌کند. این مقادیر برای اجتناب از خطر تبادلات ایجاد شده است.

فاندینگ ریت مثبت بیانگر آن است که خریدهای استقراضی (خریداران) تقاضای لوریج بیشتر دارند. هرچند، هنگامی فاندینگ ریت منفی می‌شود که فروش‌های استقراضی (فروشندگان) تقاضای لوریج بیشتر داشته باشند. 

فاندینگ ریت قراردادهای آتی دائمی

همانطور که در تصویر فوق مشخص است، فاندینگ ریت یا کارمزد ۸ ساعته در اکثر موارد یا صفر است یا اندکی مقدار منفی دارد. این اطلاعات، تقاضای متوازن و یکسان از جانب خریداران و فروشندگان را نشان می‌دهد. اگر علاقه به ریسک از هر کدام از طرفین به وجود آید، فاندینگ ریت به بالاتر از ۰.۰۵٪ (معادل با ۱٪ در هر هفته) می‌رسد.

قراردادهای آتی دائمی، اوراق مشتقه مورد علاقه خرده معامله‌گران است، زیرا قیمت آن معمولا بازارهای اسپات را رصد و پیگیری می‌کند. پریمیوم تتر و فاندینگ ریت علی‌رغم افزایش هفتگی ۴٪، هم‌چنان خنثی تا نزولی هستند، اما باید این نکته را در نظر داشت که رمزارزها اخیرا با ریزش ۵۰٪ مواجه شده‌اند. این موضوع بدان معنا است که اندیکاتورها تا حدی تغییرات زیاد داشته‌اند.

داده‌های درون زنجیره‌ای بیت کوین؛ وضعیت نهنگ‌ها و صرافی‌ها

معیارهای درون زنجیره‌ای، «سرمایه‌گذاری غیرفعال» را در صرافی‌های اسپات و افزایش انتقالات بیت کوین به کیف پول نهنگ‌ها را شناسایی کرده است.

طبق اطلاعات ارائه‌شده توسط ویلی وو، بازیابی قیمت که طی دو هفته اخیر در بازار رمزارز بیت کوین شاهد بودیم با افزایش فروش از جانب نگهدارندگان مصادف شده است.

با این حال، مقاومت قیمت بیت کوین در برابر فشار فروش به معنای آن است که در جای دیگر، فشار خرید وجود دارد. طبق گزارش کوین تلگراف در اوایل هفته جاری، نهنگ‌های بیت کوین در حال انباشت بیت کوین بر روی سطح قیمت کنونی هستند.

ویلی وو در این خصوص گفت:

این فشار فروش مخالف با اطلاعات تبادل است که خرید غیرفعال در صرافی‌های اسپات و انتقال بیت کوین به کیف پول نهنگ‌ها را نشان می‌دهد. این موضوع با انتقال کوین از صرافی‌ها به کیف پول‌های آفلاین تایید می‌شود. در این بین، نهنگ‌هایی که بیش از ۱۰۰۰ بیت کوین در اختیار دارند در حال انباشت هستند.

شرکت تحلیل بلاک چین سنتیمنت نیز در توییت اخیر خود بیان کرده است:

با توجه به چندین ریزش شدید دیگر، موجودی بیت کوین در صرافی‌ها اکنون به ۱۰.۸۷٪ رسیده است که کمترین مقدار از ماه دسامبر ۲۰۱۸ تاکنون محسوب می‌شود. معمولا، ادامه این روند خروج کوین از صرافی‌ها، خطر فروش‌های عمده و مهم را کاهش می‌دهد.

هدف قیمت بیت کوین

حنین ناصر محقق صرافی OKEx گفته است با توجه به دور شدن بیت کوین از میانگین متحرک ۲۰ روزه، به زمان بیشتری نیاز خواهد داشت تا به شرایط بدون نوسان برسد. با این حال، دستیابی به قیمت ۴۶,۰۰۰ دلار می‌تواند منجر به افزایش قیمت به ۵۰,۰۰۰ دلار نیز شود.

از طرف دیگر، ویلی وو با توجه به احساس فروش هولدرها، قیمت ۳۳,۰۰۰ دلار را کف قیمت مناسبی برای بیت کوین دانسته است. سطح قیمت ۴۰,۰۰۰ دلار سطح مهمی است که باید حفظ شود در حالی که سطح ۴۶,۰۰۰ الی ۴۸,۰۰۰ دلار، سطح مقاومتی سنگینی برای گاوها محسوب می‌شود.

 

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها