|
کدخبر: 241706

کاهش شدید موجودی بیت کوین در صرافی ها

طبق داده‌های ارائه‌شده توسط پلتفرم تحلیل داده سنتیمنت (Santiment)، سرمایه‌گذاران اخیراً بیت‌کوین خود را به‌طور انبوه از صرافی‌های رمزنگاری خارج کرده و تنها ۱۰.۸۷ درصد از موجودی در گردش این ارز در صرافی ها باقی مانده است. این عدد آخرین بار در دسامبر ۲۰۱۸ (آذر و دی ۹۷) یعنی در بحبوحه زمستان کریپتو مشاهده شد.

به گفته سنتیمنت: با خروج ارزهای رمزنگاری شده پیشرو از پلتفرم‌های معاملاتی، ریسک هر گونه فروش بزرگ کمتر می‌شود. این پلتفرم کاهش ۴.۵ درصدی قیمت بیت کوین از ۴۳۸۶۳ دلار به ۴۱۹۲۸ دلار در پی افزایش تنش های روز جمعه میان روسیه و اوکراین همراه با بازارهای سنتی را یکی دیگر از دلایل این اتفاق عنوان کرده است.

کارشناسان در ایالات متحده و دیگر کشورهای غربی معتقدند که روسیه برای جلوگیری از پیوستن اوکراین به ناتو، به احتمال زیاد جنگی را علیه این کشور آغاز خواهد کرد. به همین دلیل تعداد زیادی از یگان های جنگی خود را در نزدیکی مرز اوکراین در چندین مکان استراتژیک متمرکز کرده است.

سنتیمنت تاکید کرده است که این نوسانات نه تنها بیت کوین بلکه بازارهای سهام را نیز تحت تاثیر قرار داده است و تا زمانی که گمانه زنی ها درباره این موضوع ادامه داشته باشد، نوسانات بیشتری را شاهد خواهیم بود.

 

 

منبع: آکادمی هلاکویی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها