|
کدخبر: 241767

​کلاهبردار ۲ میلیارد تومانی ارز دیجیتال دستگیر شد

فردی که با انتشار تبلیغات خرید و فروش ارز دیجیتال در فضای مجازی، اقدام به کلاهبرداری از ۹ شهروند مازندرانی کرده بود دستگیر شد.

رییس پلیس فتا مازندران گفت:در پی مراجعه شهروندان استان به پلیس فتا اعلام کردند که چندی پیش از طریق فضای مجازی با فردی که خود را متخصص و کارشناس خبره ارز‌های دیجیتال مطرح کرده بود، آشنا شدند و این فرد مدعی شده که می‌تواند با خرید ارز دیجیتال طی مدتی کوتاه سود کلانی به مالباختگان پرداخت کند.

سرهنگ سامع خورشاد افزود: شاکیان نیز پس از مدتی به این فرد اعتماد کرده و مجموع مبلغ ۲۱ میلیارد ریال ازسرمایه هایشان را دراختیار این فرد قرار داده‌اند، اما پس از واریز وجوه  این فرد دیگر هیچ پاسخی به تماس‌های شاکیان نداده و در این هنگام بوده که متوجه شدند مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند.

او ادامه داد: با بررسی‌ها و تلاش کارشناسان پلیس فتا هویت متهم مشخص شد و با اقدامات صورت گرفته محل اختفای وی در یکی از استان‌های غربی کشور مورد شناسایی قرارگرفت که در یک عملیات غافلگیرانه مجرم سایبری دستگیرشد.

سرهنگ خورشاد گفت: متهم پس از دستگیری به کلاهبرداری ازحساب ۹ نفر که ازاین تعداد، ۶ نفر تشکیل پرونده داده به دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از شهروندان مازندرانی تا این لحظه اعتراف کرد.

رییس پلیس فتا مازندران به افرادی که اقدام به خرید و فروش آنلاین ارز‌های دیجیتال می‌کنند، توصیه کرد: با توجه به اینکه هیچگونه مجوزی برای فعالیت صرافی‌های آنلاین وجود ندارد این امر می‌تواند مورد سوءاستفاده سودجویان قرار گرفته و از آن طریق اقدام به کلاهبرداری نمایند و ضرر و زیان جبران ناپذیری به کاربران وارد کنند.

سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت کنند وشماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها