|
کدخبر: 237872

پیش بینی جذاب از آینده قیمت طلا و بیت کوین

بازار سهام در بازار امروز با افزایش شاخص همراه بود. قیمت دلار و طلا روند کاهشی داشتند و در مقابل قیمت سکه افزاشی بود. بازار رمرزارزها با افزایش قیمت‌ها همراه بود.

بیت‌کوین این روزها نوسان زیادی در محدوده قیمتی ۳۶ تا ۳۷ هزار دلار دارد اما نمی‌تواند محدوده مقاومت ۳۸ هزار دلار را پشت سر بگذارد.

اگر بیت‌کوین بتواند محدوده ۳۸ هزار دلار را پشت سر بگذارد احتمالا تا ۴۲ هزار دلار رشد می‌کند و در غیر این صورت ریزش این ارز محتمل است.

چند پیش‌بینی از قیمت بیت‌کوین

بانک سرمایه‌گذاری جی‌پی‌مورگان که قبلا قیمت بیت‌کوین در بلندمدت را ۱۵۰ هزار دلار تخمین زده بود این پیش‌بینی را پس گرفت و نوشت:

«پیش‌بینی قبلی ما بر اساس نوسان طلا به بیت‌کوین و بازار صعودی تنظیم شده بود و حالا به نظر می‌رسد این پیش‌بینی غیرمنطقی باشد. به نظر تحلیلگران ما قیمت تعادلی بیت‌کوین حدود یک چهارم ۱۵۰ هزار دلار است.»

بر این اساس جی‌پی‌مورگان قیمت تعادلی بیت‌کوین را ۳۸ هزار دلار پیش‌بینی کرده است.

«بر اساس پیش‌بینی منتشر شده مجله فاندرز که از ۳۳ متخصص حوزه فین‌تک گرفته شده است، بیت‌کوین احتمالا در سال جاری به سقف قیمتی ۹۳ هزار و ۷۱۷ دلاری می‌رسد ولی در پایان سال به قیمت ۷۶ هزار و ۳۶۰ دلار سقوط خواهد کرد.»

هر چند پنج روز از روز مادر می‌گذرد اما دبیر اتحادیه طلای تهران به تجارت‌نیوز می‌گوید: سال‌های گذشته مردم در آستانه روز مادر سکه می‌خریدند اما امسال شرایط اقتصادی باعث شد مردم لباس و دیگر کالاهای ارزان را جایگزین طلا و سکه کنند.

نادر بذرافشان توضیح داد: البته اجرت ساخت مصنوعات طلا آنقدر بالاست که قدرت خرید مردم را کاهش می‌دهد. در یک ماه گذشته هم با توجه به کاهش قیمت طلا سرمایه‌گذاران از این بازار عقب‌نشینی کردند.

بازار طلا آرام است

او بیان کرد: با آن که در آستانه شب عید قرار داریم اما بازار طلا آرام است و به ثبات نسبی بر آن حاکم است، احتمالا در هفته آینده نیز تغییری نکند. البته چنانچه در شب عید تقاضا افزایش پیدا کند و انس جهانی نوسان افزایشی داشته باشد احتمال دارد قیمت این فلز زرد رنگ نوسان دو تا پنج درصدی را تجربه کند.

احمد اشتیاقی، کارشناس بازارهای مالی در پیش‌بینی نرخ شاخص بازار ارز می‌گوید: اگر مذاکرات به همین شکل ادامه پیدا کند، دلار بازار آزاد در کانال ۲۸ هزار تومانی باقی می‌ماند.

به گفته او قیمت ارز آمریکا به بیش از ۲۹ هزار تومان نمی‌رسد.

وی ادامه می‌دهد: اگر خبر توافق قطعی بیایید، دلار وارد کانال‌های پایین‌تری می‌شود. اما انتظار قیمتی کمتر از ۲۶ هزار تومانی را ندارم.

علی باقری، مذاکره کننده ارشد ایران روز چهارشنبه با میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در مذاکرات دیدار کرد.

شاخص کل بورس در اولین روز از هفته دوم بهمن حدود ۲٫۵ درصد رشد داشت و در کانال یک میلیون و ۲۵۸ هزار واحد قرار گرفت. شاخص هم‌وزن نیز دو درصد رشد کرد. ارزش معاملات کل بورس امروز حدود ۳۱۰۰ میلیارد تومان بود.

در حالی که تقریبا تمامی گروه‌های بورس امروز سبز بودند، نمادهای فولاد، فملی و فارس بیشترین تاثیر مثبت در شاخص کل را ثبت کردند. برترین گروه‌های صنعتی بورس امروز خودرو، فلزات اساسی و شیمیایی بود.

پیام الیاس‌کردی، کارشناس بازار سهام گفت: بازار باید راه خود را پیدا کند. انتظار من این بود که ارزش معاملات خرد امروز بیشتر باشد اما نبود. فردا روز مهمی برای بورس است. این هفته با توجه به حمایت‌ها بورس شرایط خوبی خواهد داشت اما در هفته آینده احتمالا ریزش‌هایی داشته باشیم و عرضه بیشتر باشد.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر