|
کدخبر: 226031

سیگنال امریکا برای رمزارزها/ بازار صعودی می شود

بنا بر تصمیمات اخیر مقامات فدرال رزرو طی نشست روز چهارشنبه، نرخ بهره فعلا بین صفر الی ۰.۲۵ درصد ثابت حفظ خواهد شد.

بر اساس صرافی Bitstamp ، قیمت بیت کوین در پی اخبار منتشر شده، ۳.۴ درصد افزایش یافته و سقف روزانه جدیدی را در بالاتر از سطح ۴۹۰۰۰ دلاری ، به ثبت رساند.

طبق بیانیه مقامات فدرال رزرو، این تا زمان تحقق اشتغال کامل، نرخ بهره را نزدیک به صفر، حفظ خواهد کرد.جروم پاول رئیس بانک ، طی کنفرانس مطبوعاتی اعلامبانک کرد که مشخص نیست کاستی بازار کار تا چه زمانی ادامه خواهد داشت:

“اقتصاد به سرعت به سمت نرخ اشتغال حداکثر جرکت می کند. اینکه چه مدت کمبود نیروی کار ادامه خواهد داشت فعلا مشخص نیست، به خصوص درصورتی که شاهد موج هایی از انتشار ویروس باشیم.”

بر اساس پیش بینی میانه سیاست گذاران بانک ، نرخ بهره در سال ۲۰۲۲ ، سه بار افزایش می یابد. همچنین ، انتظار می رود در سال ۲۰۲۳ ، سه بار دیگر نرخ بهره افزایش یابد.

بانک مرکزی همچنین میزان سرعت فرایند توقف خرید اوراق قرضه خود را به میزان ۳۰ میلیارد دلار در ماه ، دو برابر کرده است.

گفتنی است که ناظران بازار به دنبال یافتن سرنخ هایی از عقب نشینی قاطعانه فدرال رزرو از حمایت اقتصادی خود با توجه به نگرانی های مداوم نرخ تورم ،بودند. بانک مرکزی در مسیر توقف تدریجی برنامه محرک اقتصادی عظیم خود  قرار دارد که بسیاری معتقدند، این برنامه ، قیمت دارایی هایی از قبیل بیت کوین را افزایش داده است.

بنا بر بیانات آقای پاول ، فدرال رزرو تا زمانی که فرایند تیپرینگ (Tapering: به معنای کاهش تدریجی دارایی‌های‌ تجمیع شده در ‌ترازنامه بانک‌ مرکزی و اولین گام در روند خاتمه یا خروج کامل از برنامه محرک پولی) به پایان نرسد ، نرخ بهره را افزایش نخواهد داد.

شایان ذکر است که فدرال رزرو دیگر از عبارت «گذرا» برای نرخ تورم استفاده نمی کند.

هفته گذشته، شاخص قیمت مصرف کننده با سریع ترین سرعت از سال ۱۹۸۲(۱۳۶۱)، رشد کرد.

ارسال نظر