|
کدخبر: 219210

پیش بینی قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۲

اوایل سال آینده، قیمت بیت کوین به ۱۰۰ هزار دلار می‌رسد؛ اما در ادامه با اصلاحی ۴۰ درصدی به ۶۰ هزار دلار افت می‌کند.

نیکولاس مرتن (Nicholas Merten)، معامله‌گر و تحلیل‌گر نام‌آشنای حوزه رمز ارزها بررسی زمان وقوع سقوط قیمت بیت کوین را در دستور کار خود قرار داده است.

وی در نشستی گفته که انتظاراتش در قبال روزهای باقیمانده از چرخه صعودی بیت کوین، محافظه‌کارانه‌تر از دیگر تحلیل‌گران است و انتظار سقوط قیمت بیت کوین را می‌کشد.

این معامله‌گر یعنی Nicholas Merten می‌گوید که آستانه ۱۰۰ هزار دلار به عنوان یک سد مقاومتی بسیار مستحکم برای بهای بیت کوین عمل می‌کند و اصلاح قیمتی درخور توجهی در پس عبور از این سطح حیاتی وجود دارد.

وی می‌افزاید: شک ندارم که راه روند صعودی کنونی دست‌کم در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۲ به سوی فتح آستانه ۱۰۰ هزار دلار هموار باشد؛ اما گمان می‌کنم این اتفاق بسیار محتاطانه‌تر از آنچه تصور می‌شود رخ دهد و شاید بیت کوین بتواند به نزدیکی‌های این رقم برسد. بیت کوین برای عبور از این سد قیمتی مستحکم، کار بسیار دشواری پیش رو دارد و حتی لمس این آستانه حیاتی می‌تواند برایش گران تمام شود. برخلاف تمایلات همه، ناچارم بگویم که ضربه زدن به مقاومت ۱۰۰ هزار دلاری، قیمت خرید ارز دیجیتال بیت کوین را وارد یک روند اصلاحی شدید می‌کند.

به زعم مرتن، مسیر قیمتی ناهمواری، پیش روی بیت کوین قرار دارد. او می‌گوید اوایل سال آینده، قیمت این رمز ارز به ۱۰۰ هزار دلار می‌رسد؛ اما در ادامه با اصلاحی ۴۰ درصدی به ۶۰ هزار دلار افت می‌کند. اگرچه چنین اصلاحی را می‌توان حتی یک سقوط قیمتی دانست، اما در مقایسه با آنچه در فاصله ژوئن ۲۰۱۹ تا مارس ۲۰۲۰ بر سر بیت کوین آمد، اصلاح شدیدی قلمداد نخواهد شد. حتی این اصلاح احتمالی در قیاس با کاهش ۵۶ درصدی بهای بیت کوین در ماه مه سال جاری، اصلاح خفیفی خواهد بود.

مرتن بر این باور است که در چرخه صعودی کنونی، بیت کوین، روندی پایاتر اما با نوسانات کمتری را تجربه کند. وی می‌گوید که انتظار دارد در حوالی نوامبر ۲۰۲۲ بیت کوین در قیمت تقریبی ۲۰۰ هزار دلار به نقطه پایان چرخه صعودی خود برسد.

وی می‌گوید: فکر کنید چقدر جالب می‌شود اگر بیت کوین در سه‌ماهه نخست سال آتی میلادی به سمت ۱۰۰ هزار دلار حرکت و سپس تا آستان ۶۰ هزار دلار اصلاح کند و دوباره با تمام قوا به سمت فتح آستانه ۲۰۰ هزار دلار به پرواز درآید. این چرخه تا نوامبر ۲۰۲۲ ادامه می‌یابد و ما دوباره شاهد تکرار اتفاقاتی خواهیم بود که پیش‌تر بارها مشاهده کردیم. به گمانم وقوع چنین اتفاقاتی، دور از انتظار نیست.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها