|
کدخبر: 219790

بورس ایران با ارزش‌تر شد

ارزش بازار در پایان آبان امسال در مقایسه با مهر ماه برابر با ۱۰ درصد افزایش یافت و از ۱۰۰۴۱۲۶ میلیارد ریال به ۱۱۰۳۱۷۵ میلیارد ریال رسید.

اقتصاد بورس ایران با ارزش‌تر شد

مدیریت آمار و اطلاعات شرکت بورس تهران اعلام کرد: طی ۲۱روز کاری آبان ماه ۱۴۰۰، ارزش معاملات در مقایسه با مهر ماه ۱۴۰۰، معادل ۱۰ درصد افزایش یافت و از ۱۰۰۴۱۲۶ میلیارد ریال به ۱۱۰۳۱۷۵ میلیارد ریال رسید. همچنین حجم سهام معامله شده از ۱۱۱۷۰۶میلیون سهم به ۱۳۵۸۷۸ میلیون سهم معادل۲۲ درصد افزایش یافت.

از ابتدای سال تاکنون ، متوسط روزانه حجم و ارزش معاملات بازارسهام ( اول و دوم ) به ترتیب برابر با ۹۹۸۷۸۴میلیون سهم و ۶۷۵۵۰۱۷ میلیارد ریال بوده است.

در آبانی که گذشته دفعات معاملات سهام برابر با ۱۹ درصد در مقایسه با پایان مهرماه امسال کاهش یافت و از ۳۸۵۴۳۹۱هزار دفعه به ۱۱۲۵۹۷۹۵هزار دفعه بالغ شد.

ارزش بازار در پایان آبان ماه در مقایسه با ماه قبل به میزان ۲۲۹۴۲۰۴ میلیارد ریال برابر با ۴ درصد کاهش یافت و از ۵۷۷۱۸۲۵۲ میلیارد ریال به ۵۵۴۲۴۰۴۸ میلیارد ریال رسید.

درصد گردش معاملات در آبان گذشته به رقم ۱رسید که در مقایسه با ماه قبل، ۲۱ درصد افزایش داشته و میزان بازده کل بورس از ابتدای سال تا کنون ۷ درصد بوده است. این در حالی است که نسبت قیمت به درآمد ۱۲ ماه گذشته نیز به رقم ۷۹۵۹۸۶۷۳۴۴۸۷۵۳. ۸ رسید.

منبع: نبض بورس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها