|
کدخبر: 216173 رویا رئیسی

گسترش نیوز گزارش می‌دهد:

حق دلالی میلیاردی برای فروش بیتکوین در ایران

قیمت بیت کوین در میان تمامی ارزهای دیجیتال جذاب و باورنکردنی است اما موضوع زمانی هیجان‌انگیز می‌شود که صحبت از دلالی‌های میلیاردی برای خرید و فروش رمزارزها به میان می‌آید.

اقتصاد حق دلالی میلیاردی برای فروش بیتکوین در ایران

بیت کوین در سال‌های اخیر شگفتی ساز بازارهای مالی شده است، اگر در فضای مجازی چند ساعتی گشت و گذار کنید؛ حتماً با شگفتی‌های تازه بیت کوین آشنا خواهید شد. در فضای مجازی و خصوصاً سایت‌هایی که آگهی خرید و فروش منتشر می‌شود، با آگهی‌هایی مواجه خواهیم شد که نه تنها قابل باور نیستند، بلکه با هیچ قانون و قاعده‌ای سازگار نیستند. در ادامه همراه ما باشید تا شما را با عجایب این آگهی‌ها آشنا کنیم.

در تعدادی از این آگهی‌ها مدعی شده‌اند که بیت کوین از ۱۰۰ تا ۵۰ هزار تا موجود است. افراد فعال در بازار حتماً با دیدن این آگهی‌ها متعجب خواهند شد. به این دلیل که به صورت کلی در سراسر دنیا تنها ۲۱ میلیون بیت کوین وجود خواهد داشت و تا به این لحظه حدود ۱۸.۸۶۲ میلیون بیت کوین استخراج شده است. نکته مهم دیگر قیمت بیت کوین است که هر بیت کوین بیش از یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان قیمت دارد. حجم تراکنش این آگهی به اندازه‌ای بزرگ است که قابل فکر کردن هم نیست.

بیتکوین1

بیتکوین2

در یکی از آگهی‌ها که ۳۰۰ واحد بیت کوین برای فروش است، آگهی‌دهنده شرط و شروط خاصی هم دارد. به طور مثال فروش بیت کوین به این صورت است که خریدار باید داخل بانک چک رمزدار ارائه کند، یک واحد بیت کوین انتقال داده می‌شود و بعد از راستی آزمایی کار ادامه پیدا خواهد کرد.

بیتکوین3

در آگهی دیگر نیز ذکر شده است، تعداد بالا بیت کوین به فروش می‌رسد. این آگهی هم شرط و شروط جالبی دارد. فروشنده برای تست فقط بیت کوین به ولت خریدار واریز خواهد کرد و از ساتوشی (واحد خرد بیت کوین) استفاده نمی‌کند. حق دلالی هم تقسیم بر خریدار میانی و فروشنده می‌شود. بعد از چندین تماس به این نتیجه رسیدیم که حق دلالی اکثر این فروشنده ها یا یک بیت کوین است یا یک میلیارد تومان از هر طرف (فروشنده و خریدار) دریافت خواهند کرد.

بیتکوین4

البته این آگهی‌ها به بازار خودرو و ملک و سایر بازارهای پر مخاطب نیز سرایت کرده است. در خیلی از آگهی‌ها شاهد هستیم که فروشنده گفته است، در صورت تمایل امکان معاوضه با ملک، خودرو و... هم وجود دارد.

بیتکوین5

قانون مالی کشور اجازه این معاملات را می‌دهد؟

بر اساس قانون بانک مرکزی این معاملات شدنی نیست و مراحل خاصی باید انجام شود. برای جابجایی بیش از ۲۰۰ میلیون تومان باید قسمت «بابت» در فرم‌های مربوط پر شود و ارائه مدارک که بر انجام معامله تأکید کند یا به نوعی علت انتقال وجه را توضیح دهد، ضروری است. این قانون برای مبارزه با پول‌شویی مصوب شده است.

واکنش‌ها به این آگهی‌ها چه بود؟

به تازگی قرار آگهی‌های ارزهای دیجیتال از سایت‌های انتشار دهنده آگهی مثل دیوار و شیپور حذف شوند. این کار به واسطه ابلاغیه کارگروه فیلترینگ و تعیین مصادیق محتوای مجرمانه است. البته هنوز به صورت رسمی برخورد نشده است و شاهد افزایش این گونه آگهی‌ها هستیم.

توصیه مهم به سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال

اگر چه ماهیت ارزهای دیجیتال بر بستر اینترنت است اما نباید به همه شبکه‌های مجازی و اینترنت اعتماد کرد. به صورت کلی شبکه‌های مجازی محل مناسبی برای معاملات مالی نیستند و دارایی دیجیتال باید همانند دارایی‌های دیگر در صرافی‌ها معامله شوند. واقعاً باید این سؤال را از خودمان بپرسیم، با وجود فعالیت صرافی‌های ارز دیجیتال، چرا باید در سایت‌ها و شبکه‌های مجازی معامله کنیم؟ شرایط این روزهای ارزهای دیجیتال آن قدر پر ریسک است که خیلی ازها و سایت‌هایی که اعتمادسازی کرده بودند و کاربران زیادی داشتند، کلاه‌بردار از آب در آمدند، چه برسد به دلال‌هایی که برای کارشان حق دلالی هم طلب می‌کنند. پلیس فتا هم در چندین اطلاعیه به مردم هشدار داده است که شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها بستر امنی برای سرمایه‌گذاری در رمز ارزها نیستند.

 

 

 

ارسال نظر