|
کدخبر: 212389

دو غول خودروسازی با سر به زمین می‌خورند؟

فورد و جنرال موتورز اعلام کردند به خاطر کمبود ادامه‌دار نیمه‌رساناها با کاهش درآمد و سود مواجه شده‌اند.

فورد گزارش درآمد سه‌ماهه سوم خود را منتشر و تائید کرده ورودی این شرکت برابر با ۳۵.۷ میلیارد دلار و درآمد خالص آن ۱.۸ میلیارد دلار بوده است. به این ترتیب ورودی فورد نسبت به سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۰ کاهش ۵ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین سود تعدیل شده فورد پیش از کسر مالیات و هزینه‌های متفرقه در سه‌ماهه سوم امسال برابر با ۳ میلیارد دلار بوده که نسبت به سود ۳.۷ میلیارد دلاری مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.

جنرال موتورز هم در مدت‌زمان یاد شده ورودی ۲۶.۸ میلیارد دلاری و درآمد خالص ۲.۴ میلیارد دلاری داشته است. این آمار حاکی از افت قابل‌توجه ۲۵ درصدی نسبت به سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۰ می‌باشد یعنی زمانی که ورودی سرمایه این شرکت برابر با ۳۵.۵ میلیارد دلار و درآمد خالص آن نیز ۴ میلیارد دلار گزارش شده بود. فروش جنرال موتورز در سه‌ماهه سوم امسال نیز ۲۷ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال پیش داشته است.

ماری بارا مدیر اجرایی جنرال موتورز گفته است:

سه‌ماهه سوم امسال به خاطر فشارهای ناشی از ادامه کمبود نیمه‌رساناها چالش‌برانگیز بوده است اما نتایج مالی بسیار خوبی داشته‌ایم. ما همچنین توانسته‌ایم هزینه‌های فراخوان را حل‌وفصل کنیم و درآمد مناسبی از همکاری با شرکا و جوینت ونچرهای خود در چین داشته باشیم

حل‌وفصل ۱.۹ میلیارد دلاری جنرال موتورز با LG برای پوشش هزینه‌های فراخوان شورولت بولت یک پیروزی بزرگ برای این خودروساز بوده است.

منبع: پدال

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها