|
کدخبر: 201521

عجیب ترین وانت پژو را ببینید + تصاویر

اخیراً خبرهای مربوط به فروش پروتوتایپ پورشه ۹۵۹ منتشر شده است. اگر به خودروهای پیش‌تولیدی علاقه دارید اما نمی‌توانید این محصول پورشه را خریداری کنید گزینه بسیار ارزان‌تر و البته کاربردی‌تر و حتی کمیاب‌تری وجود دارد. البته که این خودرو پرفورمنس پورشه ۹۵۹ را ندارد اما واضح است که محصولی بسیار منحصربه‌فرد می‌باشد.

خودرو عجیب ترین وانت پژو را ببینید + تصاویر

این پژو ۵۰۵ پیکاپ دو کابین است که در واقع نسخه‌ای پروتوتایپ است. این خودرو قرار بود در دهه ۸۰ میلادی و زمانی که کمپانی Gruau 6 نسخه پروتوتایپ را برای تست‌ها تولید کرد به‌صورت انبوه روانه خط تولید شود. این شرکت می‌خواست به تولید خودرویی تجاری مشغول شده و از مزیت مالیات کمتر در اروپا استفاده کند. البته وضعیت خودروی سبک تجاری ۵۰۵ دوکابین رد شد و بنابراین Gruau مجبور به لغو تولید این خودرو شد.

پژو-وانت-2

خودروی موردبحث که قرار بود مزیت‌های یک سدان و پیکاپ را ترکیب کند اخیراً بازسازی و برای فروش آماده شده است. ۵۰۵ دوکابین یاد شده اولین بار در ۲۱ فوریه ۱۹۸۵ و به عنوان یک استیشن عادی ثبت شد. در خلال فرایند بازسازی خودرو در تابستان سال جاری این پیکاپ دوباره رنگ شد و پوشش کابین جدید در آن نصب گردید. همچنین پیشرانه هم به‌صورت کلی تعمیر شده است.

پژو-وانت-3

زیر کاپوت این خودرو پیشرانه ۲.۵ لیتری دیزلی قرار داشته اما نمی‌دانیم که از نوع تنفس طبیعی است یا توربو. شایان ذکر است این پیشرانه در سه نسخه تنفس طبیعی، توربو و توربو و اینترکولردار تولید گردید و قدرت آن از ۷۵ تا ۱۱۰ اسب بخار بود. این نیرو از طریق یک گیربکس ۴ سرعته دستی به چرخ های جلو فرستاده می‌شد. همچنین باید گفت گزینه پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۸ لیتری نیز برای ۵۰۵ وجود داشته است. همین پیشرانه در خودروی مشهور دلورئون DMC-12 نیز بکار رفته است.

پژو-وانت-4

اما این پیکاپ پروتوتایپ اواخر ماه جاری میلادی زیر چکش خواهد رفت. کمپانی فروشنده انتظار دارد این خودرو با قیمت بین ۲۰ تا ۳۰ هزار یورو به فروش رود.

منبع: پدال

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها