|
کدخبر: 205770

دلار و سکه ارزان شد + آخرین قیمت

قیمت دلار کاهش یافت و به مرز ۲۸ هزار تومان نزدیک شد. قیمت سکه قبل از افت قیمت دلار کاهش یافت و رقم‌هایی زیر ۱۲ میلیون تومان را به ثبت رساند.

اقتصاد دلار و سکه ارزان شد + آخرین قیمت

قیمت دلار که عصر روز گذشته روی ۲۸ هزار و ۱۰۰ تومان قرار داشت، معاملات امروز را با تغییرات جزئی نسبت روز گذشته آغاز کرد و روی ۲۸ هزار و ۱۱۰ تومان قرار گرفت.

قیمت دلار در ادامه کاهش یافت و در پایان معاملات نیمه اول روز روی ۲۸ هزار و ۵۰ تومان ایستاد.

نقش دولت در کنترل نوسان قیمت دلار

قیمت دلار آمریکا که چهارشنبه هفته گذشته را در کانال ۲۸ هزار تومان به پایان رسانده بود، هنوز به کانال ۲۷ هزار تومان بازنگشته است. بسته به اینکه بانک مرکزی بیشتر به سطح قیمت دلار حساس باشد یا نوسانات شدید آن، روند قیمتی دلار در هفته‌های آتی تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

اگر سناریوی غالب این باشد که قیمت دلار در سطوح کنونی پایدار شود، دلیلی برای اینکه بانک مرکزی سعی کند قیمت دلار را نزولی کند وجود نخواهد داشت، اما اگر تقویت ارزش پول ملی در دستور کار باشد، مسئله کسری بودجه دولت و درآمدهای صادراتی اهمیت زیادی پیدا خواهند کرد.

به صورت کلی می‌توان گفت امید فعالان بازار برای احیای زودهنگام برجام بسیار ضعیف است. اخبار برجامی نوسانات مقطعی قیمت دلار را موجب می‌شوند و زمینه را برای نوسان‌گیران مساعد می‌کنند، در این شرایط روند قیمتی دلار در میان مدت بستگی شدیدی به سیاست‌های بودجه‌ای دولت، عملکرد بانک مرکزی و روابط تجاری خارجی خواهد داشت.

قیمت سکه امامی کاهش یافت

بازار طلای جهانی امروز تعطیل بود و تغییرات قیمت دلار در ابتدای امر محدود بود. با این وجود قیمت سکه قدری نسبت به روز گذشته کاهش یافت و رقم‌هایی زیر مرز ۱۲ میلیون تومان را نیز به ثبت رساند. روند قیمتی دلار در معاملات امروز کاهشی بود، اما قیمت سکه بیش از قیمت دلار افت کرد. احتمالا فعالان بازار سکه روند قیمتی دلار را به خوبی پیش‌بینی کردند و بیش‌تر به آن واکنش نشان دادند.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار کاهش یافت و به مرز ۲۸ هزار تومان نزدیک شد. با توجه به کمرنگ شدن امیدها به احیای برجام عملکرد و دولت و بانک مرکزی در تعیین مسیر میان‌مدت نرخ دلار تعیین‌کننده خواهد بود. قیمت سکه افت قیمت دلار را پیش‌بینی کرد و تغییراتی منفی را به ثبت رساند.

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها