|
کدخبر: 205309

اثر رشد دلار روی قیمت سکه

با صعود قیمت طلا، یک متغیر مزاحم بر سر راه افزایشی های بازار سکه حذف شد. در این شرایط، سکه امامی می تواند در صورتی ادامه رشد دلار به راحتی از مقاومت ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان عبور کند.

اقتصاد اثر رشد دلار روی قیمت سکه

اونس طلا از بعدازظهر روز پنج شنبه با قدرت در مسیر صعودی قرار گرفت تا فشار این متغیر جهانی از روی بازار سکه برداشته شود. روز پنج شنبه طلا حتی تا محدوده هزار و ۷۳۰ دلار پایین رفت و راه سکه امامی برای رشد را سخت کرد. با این حال، از عصر آن روز، اونس طلا با افزایش خریداران به بالای سطح هزار و ۷۵۰ دلار برگشت.

با صعود طلا، یک متغیر مزاحم بر سر راه افزایشی های بازار سکه حذف شد. در این شرایط، سکه امامی می تواند در صورتی ادامه رشد دلار به راحتی از مقاومت ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان عبور کند. در مقابل در صورت افت دلار، سکه به راحتی مرز ۱۲ میلیون تومانی را از دست نخواهد داد. ارزش ذاتی سکه با توجه به افزایش انتهای هفته اونس طلا بالا آمده است و این موضوع به سکه بازان کمک می کند که راحت تر از دارایی خود حفاظت کنند.

سکه در هفته گذشته به دلیل نوسانات کاهشی طلای جهانی نتوانست هم پا با رشد قیمت دلار، افزایشی شود. در هفته ای که اسکناس آمریکایی نزدیک به ۳ درصد افزایش یافت، سهم افبزایش سکه به یک درصد هم نرسید. در صورت خروج عامل کاهشی اونس طلا، سکه حتی می تواند عقب ماندگی هفته گذشته را جبران کند. با این حال، یک خبر از احتمال برگشت ایران به مذاکرات هسته ای می تواند به سرعت دلار در مسیر نزولی قرار دهد و زمینه ساز افت قیمت سکه به زیر سطح روانی ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان شود. سکه در هفته های اخیر همواره در سطح ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان مورد حمایت قرار گرفته است.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر