|
کدخبر: 196159

دلار تا کجا می‌ریزد؟

قیمت دلار امروز بالاخره از صعود پا پس کشید و نزدیک به ۶۰۰ تومان نسبت به آخرین معاملات دیروز عقب نشست. مهمترین خبری که آب بر آتش دلار ریخت، شایعه موافقت آمریکا با پیش‌شرط‌های ایران برای ادامه مذاکرات وین بود. خبری که تاکنون جزئیات بیشتری از آن منتشر نشده و همچنین از سوی هیچ مقام رسمی ایرانی یا آمریکایی رد یا تایید نشده است. با این حال تحولات بازار ارز به گونه‌ای است که بعید به نظر می‌رسد این موضوع تنها یک شایعه باشد.

اقتصاد دلار تا کجا می‌ریزد؟

از لحاظ نموداری نیز ریزش دلار بی‌دلیل نبوده است. در ادامه وضعیت تکنیکالی دلار و پیش‌بینی روند آتی این ارز ارائه شده است.

قیمت دلار یورو و لیر ترکیه امروز ۷ شهریور ۱۴۰۰

دلار همچنان مسیر پر نشیب و فرازی را پیش رو دارد. تا آن جا که برای بازار سهام حائز اهمیت است تایید یا تکذیب خبر آمادگی ایران برای مذاکره می‌تواند روند معاملات را به کلی دگرگون کند. اما آن چه به صورت جزئی پیش روی ارز است آن است که با اعلام آمادگی کشور برای مذاکره احتمالا دلار در مسیر اصلاح قرار خواهد گرفت و بعد از آن بسته به نتایجی که از دور هفتم رایزنی‌ها بیرون خواهد آمد این ارز راه خود را تعیین خواهد کرد.

روند تغییرات قیمت دلار

قیمت دلار با برخورد به سقف کانال صعودی خود با کاهش قیمت شدید همراه شد و در حال حاضر به حدود ۲۷۶۰۰ تومان رسیده است. اولین سطح حمایتی پیش روی قیمت دلار حوالی ۲۷۰۰۰ تومان است و می‌توان این عدد را کفی محکم و معتبر برای دلار در نظر گرفت. سطح قیمتی ۲۷۰۰۰ تومان علاوه بر اینکه مقاومت استاتیک تلقی می‌شود، حمایت داینامیکی است که تا به حال ۳ بار دلار به آن واکنش نشان داده است. سومین دلیلی که می‌توان سطح ۲۷۰۰۰ تومان را حمایتی معتبر برای دلار در نظر گرفت قرارگیری این سطح بر روی میدلاین کانال صعودی اخیر قیمت دلار است.

منبع: بورسان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها