|
کدخبر: 194613

معاملات مشکوک دو شرکت سرمایه گذاری در بورس

در روز رشد ۳۳۷ واحدی شاخص، پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان، گروه بهمن، دو شرکت سرمایه گذاری به همراه ۱۱ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.

اقتصاد معاملات مشکوک دو شرکت سرمایه گذاری در بورس

در جریان معاملات دومین روز کاری این هفته، بازار سهام متعادل و با گرایشی منفی در بزرگان آغاز به کار کرد به طوری که در نهایت، نماگر بازار با رشد ۳۳۷ واحدی و ورود به کانال یک میلیون و ۵۱۵ هزارتایی به معاملات روزانه پایان داد.

به این ترتیب، بیش از ۹.۳ و ۱۱.۸ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد که بالا بودن ارزش معاملات فرابورس مربوط به معاملات اوراق است و بیشترین حجم معاملات هم به گروه بهمن و بانک دی با داد و ستد ۱.۴ و ۱.۱ میلیارد سهم و سایپا، ایران خودرو به همراه سرمایه گذاری توسعه و عمران کرمان با تقاضای بیش از ۸۴۴، ۷۲۴ و ۶۳۲ میلیون سهمی تعلق گرفت.

در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۲۸ تا پنج برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.

در صدر این فهرست، کاشی تکسرام شرکت حاضر در بازار دوم بورس با افت ۲۵.۴ درصدی قیمت سهام و صف فروش، شاهد داد و ستد ۷.۲ میلیون سهمی شد.

در ادامه هم شرکت های آبادگران کیش، پشم شیشه ایران، پارس الکتریک، صنایع نسوز توکا ، شهر سازی و خانه سازی باغمیشه، معدنی دماوند، دارو سازی اکسیر، سرمایه گذاری فلات ایرانیان، پرداخت الکترونیک سامان کیش، پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان، گروه بهمن، جوشکاب یزد، سرمایه گذاری ملت و تراکتورسازی ایران مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.

حضور پترول، گروه بهمن، دو شرکت سرمایه گذاری به همراه ۱۱ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.

منبع: بورس پرس

اخبار مرتبط

ارسال نظر