|
کدخبر: 194328

معاملات مشکوک یک پتروشیمی در بورس

در روز رشد ۱۵ هزار و ۵۵۸ واحدی شاخص، پتروشیمی بورسی، پنج شرکت سرمایه گذاری به همراه ۹ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.

در جریان معاملات اولین روز کاری این هفته، بازار سهام با گرایشی مثبت بخصوص در نمادهای بزرگ آغاز به کار کرد به طوری که در نهایت، نماگر بازار با رشد ۱۵ هزار و ۵۵۸ واحدی و ورود به کانال یک میلیون و ۵۱۵ هزارتایی به معاملات روزانه پایان داد.

به این ترتیب، بیش از ۱۰.۱ و ۱۰.۹ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد که بالا بودن ارزش معاملات فرابورس مربوط به معاملات اوراق است و بیشترین حجم معاملات هم به سایپا، ایران خودرو و بانک دی با داد و ستد ۱.۳ ، یک و یک میلیارد سهم و پارس خودرو به همراه گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو با تقاضای بیش از ۴۹۳ و ۳۹۶ میلیون سهمی تعلق گرفت.

در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۲۹ تا پنج برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.

در صدر این فهرست، صنایع نسوز توکا شرکت حاضر در بازار اول فرابورس با افت ۳.۸ درصدی قیمت سهام، شاهد داد و ستد ۴۶.۵ میلیون سهمی شد.

در ادامه هم شرکت های سرمایه گذاری ملت، جوشکاب یزد، قند نقش جهان، پشمبافی توس ، صنعتی پیام، هلدینگ داروپخش، خدمات انفورماتیک، سرمایه گذاری آذربایجان غربی، سرمایه گذاری آرین توسکا، سرمایه گذاری کرمانشاه، واسپاری گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان، آتیه داده پرداز، سرمایه گذاری توسعه خوزستان و پتروشیمی فجر مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.

حضور یک پتروشیمی، پنج شرکت سرمایه گذاری به همراه ۹ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.

منبع: بورس پرس

ارسال نظر