|
کدخبر: 170667 شهریار خادمی

در گفتگوی گسترش نیوز با کارشناس بورس مطرح کرد:

آینده بورس در گرو دو رویداد حیاتی

بورس روز گذشته بعد از مدت ها سبز پوش شد به اعتقاد کارشناسان این روند در کوتاه مدت و تا زمان انتخابات ادامه دار خواهد بود و با روند مثبت مذاکرات برجام اوضاع بورس بهتر خواهد شد.

بورس آینده بورس در گرو دو رویداد حیاتی

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات هفته جاری با ۵ هزار و ۲۰۳ واحد رشد به یک میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۴۹ واحد رسید اما شاخص هم وزن هم با ۱۷۷۲ واحد کاهش عدد ۴۲۲ هزار و ۸۴ واحد را ثبت کرد این در حالی است که در روزهای گذشته بورس به زیر کانال یک میلیون و ۱۷۰ واحد سقوط کرده بود و به زیر سقف حمایتی رسیده بود.

نیما-آگاهی

معامله گران بورس در روز چهارشنبه بیش از ۴ میلیارد و ۲۷۹ میلیون سهم و اوراق مالی را در قالب ۳۵۳ هزار معامله و به ارزش ۳۱۵۲ میلیارد تومان دادوستد کردند نمادهای ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران‌، بانک پاسارگاد، فولاد مبارکه اصفهان، بانک ملت و صنایع پتروشیمی خلیج فارس با بیشترین اثر مثبت در رشد شاخص بورس بیشترین نقش را داشتند و در مقابل نمادهای پالایش نفت اصفهان و گروه مپنا با بیشترین اثر منفی مانع رشد بیشتر شاخص شدند در همین راستا با کارشناس بورس نیما آگاهی به گفتگو پرداختیم و تحلیل وی را از روند بورس جویا شدیم، برای خواندن این گزارش با گسترش نیوز همراه باشید:

نیما آگاهی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار بورس گسترش نیوز درباره روند بازار در هفته جاری که با روند نزولی همراه بود اما آخر هفته را مثبت و سبزپوش به پایان برد گفت: یکی از دلایل این اتفاق تاثیر روانی جلسه سران قوا است که در آن یا پیشنهاد سازمان بورس موافقت شد و این امر چند روزی برد روانی خواهد داشت و روی شاخص اثرگذار خواهد بود. نکته دوم این است که یکسری از صنایع همانند بانکی ها و خودرویی ها که جز لیدرهای بازار محسوب می شوند می با چشم انداز توافق توانایی جذابیت های بیشتر در بازار را دارند می توانند بقیه نمادها را با خود به حرکت در بیاورند.

بورس جذاب در آستانه انتخابات

وی ادامه داد: نکته سوم این است که اکنون در آستانه انتخابات هستیم و باید یکسری جذابیت هایی ایجاد شود تا از بتوان نتایج اجتماعی آن برخوردار شد. این سه نکته از مجموع مباحثی است که در کوتاه مدت سبب خواهد شد روزهای متعادلی را در بازار شاهد باشیم. البته تاثیر خبرهای مختلف می تواند بر روند بازار همچنان تاثیرگذار باشد.

این کارشناس بازار سهام درباره روند بورس در هفته آینده گفت: این روند در حال حاضر بستگی به سیاست گذاری دارد، بازار اکنون به تعادل واقعی نرسیده و اگر تغییری اعمال می شود این تغییر مصنوعی است و از جنس خود بازار نیست.

آگاهی ادامه داد: اکنون در آستانه انتخابات هستیم و در حدود ۵۰ میلیون سهامدار را درگیر بازار سرمایه کرده ایم و باید این سهامداران در شرف انتخابات یک رضایت نسبی از روند بازار سرمایه داشته باشند ضمن اینکه پیش روی مذاکرات توانایی دارد شرکت هایی را که در تحریم سنگین بوده اند را به روال سابق برگرداند و فروش های صادراتی آنها را افزایش دهد و سودسازی بیشتری برای شرکت ها ایجاد کند هرچه که به سمت پایان خرداد و آغاز انتخابات برویم بیشتر تلاطمات ناشی از رفتارهای سیاست گذار خواهد بود تا رفتارهای بازار و باید بیشتر رفتار سیاست گذار مانتیور شود تا ببینم بازار کجا نقطه تعادل را پیدا می کند.

ارائه تسهیلات بانکی برای سرمایه گذاری در بورس

این کارشناس بازار سرمایه در پایان درباره تاثیر ارائه تسهیلات بانکی برای سرمایه گذاری در بورس اظهار کرد: شهریور سال گذشته این روند اشتباه را ما برای صندوق های درآمد ثابت ایجاد کردیم و سقف برای سهام شان تعیین کردیم بدون اینکه توجه کنیم که این صندوق ها از سهم قبلی استفاده نکردند و اعتقادی به حضور در بازار ندارند زیرا که این صندوق ها مجازند و الزامی ندارد بزور به اینها سهام داده شود البته بستگی دارد کسی که (نهادهای مختلف شامل صندوق ها، هلدینگ ها و یا اشخاص حقیقی) تسهیلات دریافت می کند آیا نقطه مناسبی را برای ورود تشخیص داده یا نه. در این زمان است که باید به دنبال دریافت اعتبار بود.

  • ناشناس ارسالی در

    خدا لعنتشان کند ، صدا و سیمای میلی و بقیه مسئولین با بوق های تبلیغاتی مردم بدبخت رو با هر آنچه داشتند و نداشتند سرازیر بورس کردند و اموال مردم رو به تاراج بردند ، ۳۰ درصد ار کل سرمایه ای که ثمره ۲۰ سال کار و تلاش و زحمت شبانه روزی کل خانواده ام بود در بورس مونده و ۷۰ درصدش رو دولت بی تدبیری و نا امیدی به غارت برده ، لعنت به هر آنکسی که با سرمایه مردم بدبخت برای خود زندگی های آنچنانی دست و پا کرده

    • ناشناس ارسالی در

      میخواستی طمع نکنی بدبخت نفهم

  • ناشناس ارسالی در

    احتمالا تو هم از غارتگران اموال مردم یا از فرزندانشون هستی که زورت اومد حرف حق ب شنوی بدبخت نفهم ، خدا لعنت کند غارتگران اموال مردم رو

ارسال نظر