|
کدخبر: 183992

معاملات مشکوک یک پتروشیمی در بورس

در روز رشد ۱۰ هزار و ۸۹۳ واحدی شاخص، پتروشیمی فرابورسی، زیرمجموعه ایران خودرو، سهم سیمانی به همراه ۱۲ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.

بورس معاملات مشکوک یک پتروشیمی در بورس

در جریان معاملات سومین روز کاری این هفته، بازار سهام با گرایش مثبت آغاز به کار کرد به طوری که در نهایت، نماگر بازار با رشد ۱۰ هزار و ۸۹۳ واحدی و ورود به کانال یک میلیون و ۲۵۴ هزارتایی به معاملات روزانه پایان داد.

به این ترتیب، بیش از ۴.۹ و ۱۴.۸ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد که بالا بودن ارزش معاملات فرابورس مربوط به معاملات اوراق است و بیشترین حجم معاملات هم به سرمایه گذاری توسعه و عمران کرمان، پارس خودرو، سایپا، ایران خودرو به همراه گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو با داد و ستد ۶۸۲، ۳۹۵، ۳۶۰، ۳۰۴ و ۲۲۸ میلیون سهمی تعلق گرفت.

در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۲۷ تا هشت برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.

در صدر این فهرست، افست شرکت حاضر در بازار دوم بورس با افت ۱.۸ درصدی قیمت سهام، شاهد داد و ستد ۱۸.۷ میلیون سهمی شد.

در ادامه هم شرکت های نوش مازندران، شیمیایی فارس، کشت و صنعت آبشیرین، صنایع تجهیزات نفت ، مبین وان کیش ، سیمان کارون، گروه صنعتی سدید، آسیا سیر ارس، قند نیشابور، پرمیت، پتروشیمی جهرم، سرمایه گذاری کرمان، فرآورده های سیمان شرق و گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.

حضور پتروشیمی جهرم، زیرمجموعه ایران خودرو، شرکت سیمانی به همراه ۱۲ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها